Zeleným vadí reklama na nábor modelek

6. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Členům Strany zelených se nelíbí reklamy nabízející práci modelek pro internetové chaty umisťované v prostředcích hromadné dopravy a na dalším majetku městských firem. Podle zelených jde totiž o nábor dívek, jež pak prý natáčí erotické scény, které jsou následně šířeny po internetu. Zelení kvůli tomu podali na město Brno stížnost k Arbitrážní komisi Rady pro reklamu. Zástupci města i reklamní agentury se brání tím, že s problémem nemohou nic dělat.
„Přestože komise již dvakrát doporučila stáhnout tuto reklamu z veřejných míst, neboť porušuje etický Kodex reklamy, nikdo na to v Brně nereagoval,“ řekl člen Strany zelených Svatopluk Bartík. Zelení proto tentokrát vyzvali přímo brněnské radní, aby do omezení takové reklamy zapojila své zástupce v městských firmách, jako jsou Dopravní podnik města Brna a Technické služby města Brna.
Představitelé města o problému ví, sami však údajně nejsou schopni s ním nic dělat. „Otázkou jsme se zabývali a byli jsme nuceni konstatovat, že není naplněno porušení mravní výchovy a ani sama reklama není v rozporu se zákony,“ řekl ČTK náměstek brněnského primátora Jan Holík (KDU-ČSL). Soukromé společnosti si reklamní plochy pronajímají od reklamní agentury a město do toho nemůže zasahovat, dodal.
Reklamní agentura, která má pronájem reklamních ploch v prostředích městské hromadné dopravy na starosti, se brání tím, že nemůže takové společnosti diskriminovat. „Je to díra v legislativě, nikdo jim tuto činnost nedokáže zakázat,“ řekl ředitel reklamní agentury Jiří Morávek. Agentura podle něj nemůže odmítnout pronájem reklamní plochy firmě, které podniká v souladu s právními předpisy.
Rada pro reklamu se chce v tomto případě obrátit s žádostí o spolupráci na živnostenský úřad. „Již dříve jsme dospěli k závěru, že by bylo třeba tuto reklamu stáhnout, namůžeme ji však zakázat,“ řekl výkonný ředitel Rady pro reklamu Pavel Kurýl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.