Zákaz prodeje potravin v jindřichohradecké Hypernově

21. 9. 2005 15:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) s okamžitou platností zakázala prodej všech potravin v jindřichohradecké Hypernově. Svůj krok zdůvodnila ohrožením zdraví spotřebitelů, protože při opakovaných kontrolách našli inspektoři z Tábora důkazy o značném zamoření prostoru myšmi, informovala mluvčí inspekce Daniela Kolejková.
„Na celé prodejní ploše, skladech i přímo v regálech bylo množství myšího trusu, rozkousané obaly potravin a dokonce živé a mrtvé myši,“ uvedla mluvčí. Prodejnu provozuje firma Ahold Czech Republic, s níž SZPI zahájí správní řízení a uloží jí pokutu ve výši několik set tisíc korun.
Důkazy o řádění hlodavců byly podle SZPI viditelné prakticky v celé prodejně. V regálech ležely rozkousané sáčky s moukou, cukrem, těstovinami, kořením, instantními polévkami, vločkami, rýží, lupínky a popcornem. Hromádky myšího trusu ležely rovněž v policích s majonézami, kečupy a sojovými omáčkami. Inspektoři ale zjistili v prodejně i celou řadu dalších nedostatků.
Podle vedoucího supermarketu, který nechtěl prozradit své jméno, je prý zákaz prodeje potravin od SZPI hloupost. „To je blbost, holý nesmysl, nic takového. V takových podmínkách bychom nemohli ani prodávat,“ řekl dnes odpoledne ČTK. Víc však nechtěl situaci komentovat. „Obraťte se na našeho tiskového mluvčího,“ dodal.
„Velké množství myšího trusu leželo na zemi také v přípravně pečiva a zákusků, dále zde byly prokousané igelitové sáčky kontaminované myším trusem,“ popsala mluvčí. Do těchto sáčků navíc balili zaměstnanci prodejny spotřebitelům pečivo. Pod paletami s uloženými oplatkami a cukrovinkami ležela mrtvá myš. SZPI již dříve přikázala Aholdu nápravu zjištěných nedostatků, ale bezúspěšně.
„K takovému kroku (uzavření prodeje) přistupujeme výjimečně, protože všechny ostatní dostupné prostředky jsme již vyčerpali,“ řekl ústřední ředitel SZPI Jakub Šebesta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.