Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zákaz prodeje potravin v jindřichohradecké Hypernově

Redakce MAM21. 9. 2005

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) s okamžitou platností zakázala prodej všech potravin v jindřichohradecké Hypernově. Svůj krok zdůvodnila ohrožením zdraví spotřebitelů, protože při opakovaných kontrolách našli inspektoři z Tábora důkazy o značném zamoření prostoru myšmi, informovala mluvčí inspekce Daniela Kolejková.
“Na celé prodejní ploše, skladech i přímo v regálech bylo množství myšího trusu, rozkousané obaly potravin a dokonce živé a mrtvé myši,” uvedla mluvčí. Prodejnu provozuje firma Ahold Czech Republic, s níž SZPI zahájí správní řízení a uloží jí pokutu ve výši několik set tisíc korun.
Důkazy o řádění hlodavců byly podle SZPI viditelné prakticky v celé prodejně. V regálech ležely rozkousané sáčky s moukou, cukrem, těstovinami, kořením, instantními polévkami, vločkami, rýží, lupínky a popcornem. Hromádky myšího trusu ležely rovněž v policích s majonézami, kečupy a sojovými omáčkami. Inspektoři ale zjistili v prodejně i celou řadu dalších nedostatků.
Podle vedoucího supermarketu, který nechtěl prozradit své jméno, je prý zákaz prodeje potravin od SZPI hloupost. “To je blbost, holý nesmysl, nic takového. V takových podmínkách bychom nemohli ani prodávat,” řekl dnes odpoledne ČTK. Víc však nechtěl situaci komentovat. “Obraťte se na našeho tiskového mluvčího,” dodal.
“Velké množství myšího trusu leželo na zemi také v přípravně pečiva a zákusků, dále zde byly prokousané igelitové sáčky kontaminované myším trusem,” popsala mluvčí. Do těchto sáčků navíc balili zaměstnanci prodejny spotřebitelům pečivo. Pod paletami s uloženými oplatkami a cukrovinkami ležela mrtvá myš. SZPI již dříve přikázala Aholdu nápravu zjištěných nedostatků, ale bezúspěšně.
“K takovému kroku (uzavření prodeje) přistupujeme výjimečně, protože všechny ostatní dostupné prostředky jsme již vyčerpali,” řekl ústřední ředitel SZPI Jakub Šebesta.

×

Nové stránky Dermacol

Starší článek

Reklama na ulici poráží televizi

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více