Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Z plastické chirurgie hon na klienta

Redakce MAM26. 9. 2005

Sdružení britských plastických chirurgů se domnívá, že největší pracoviště, která v Británii poskytují plastické operace, získávají klienty nepřiměřenou reklamní kampaní. Zatajují možné zdravotní a psychické komplikace nebo snižují jejich závažnost a s pomocí finančních bonusů si tvoří stálou klientelu. Přibývá případů, kdy se lidé dostávají do rukou nezkušeného lékaře, napsal list The Independent.
Jeden příklad za všechny – Skotka Karen Buchananová. V Itálii se živila jako modelka. Avšak poslechla rady matky a babičky a v rodném Glasgow se podrobila zdánlivě banální plastické operaci, při níž jí měli trochu narovnat nos. Když se za dva dny vybalila z fáčů, nebyla schopna slova. Operace za 2500 liber z jejího čichového orgánu učinila bramboru s povislou špičkou. “Vypadala jsem jako po deseti kolech s Mikem Tysonem,” shrnuje mladá žena.
V Miláně o ni rázem přestali mít zájem a další chirurg jí řekl, že jí chybí část nosní přepážky. Tvar nosu poněkud poopravili při další operaci, avšak Karen ztratila atraktivní profesi i dobrou náladu. Živí se jako kosmetička a kdyby se teď rozhodovala pro plastiku, dvakrát by si to rozmyslela.
V Británii provádí plastiky 600 lékařů, avšak ne všichni k tomu mají patřičnou průpravu. Přesto zájem nepřestává růst, a to nejen mezi ženami ale i mezi muži. Loni korektivní operaci podstoupilo o 60 procent Britů víc než v roce v 2003.
Zdravotníci ale tvrdí, že by mnozí nepřišli, kdyby k tomu nebyli dovedeni mimořádně vtíravou reklamní kampaní. Slevy na plastiky se poskytují v tombolách, dávají se jako ceny pro vítěze soutěží, kosmetické salony nabízejí zákaznické karty, na něž lze příští zákrok získat se slevou. Operatér Adam Searle považuje trivializaci plastik za nepřijatelné zjednodušování kosmetické chirurgie a lékařského řemesla vůbec.
Reklama potlačuje fakt, že plastika je především zdravotní zákrok. Výjimkou nejsou případy, kdy je ženě vnucena korekce prsou, která musí být pro nezdar opakována. Časté jsou také případy, kdy je ženám nabídnuto chirurgické odstranění celulitidy, jež skončí tělem pokrytým dolíky a boulemi.
Britská vláda proto rozhodla, že 20 000 klinik a kosmetických salonů v Británii bude kontrolovat komise ministerstva zdravotnictví a že každý pacient před zákrokem dostane informaci o zdravotním riziku.

×

Rady Britům, jak si stěžovat

Starší článek

Hypernova v Jindřichově Hradci zatím neotevře

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více