Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Volně prodejné léky nejčastěji kupují vysokoškoláci

Redakce MAM16. 9. 2005

Za léky na předpis nejvíce utrácejí lidé se základním vzděláním, naopak vysokoškoláci nejčastěji kupují volně prodejné medikamenty. Lidé s vyšším vzděláním také více investují do prevence a dbají o své zdraví průběžně. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.
Výdaje za léky na předpis činí u lidí se základním vzděláním necelou polovinu všech výdajů za prostředky pro péči o zdraví. Za volně prodejné léky utratí zhruba čtvrtinu peněz. Zbývající více než čtvrtinu prostředků vydají za ostatní sortiment, jako jsou prostředky pro zubní hygienu, léčebnou kosmetiku, potravinové doplňky, bylinné čaje a vitaminy.
Lidé s maturitou či vysokoškolským titulem zaplatí v průměru za léky na předpis 27 procent peněz, které investují do svého zdraví. Útrata za volně prodejné léky se na celkových výdajích podílí zhruba třetinou. Přibližně 40 procent zdravotních výdajů pak investují do ostatních přípravků.
“Důležitý je asi i nedostatek času – právě lidé s vyšší vzdělání často užívají volně prodejné prostředky místo návštěvy lékaře,” uvádí autoři průzkumu.
Mladší a vzdělanější lidé mají také výrazně pozitivnější postoj k případnému prodeji léků i mimo lékárny. Léky by v drogeriích či prodejnách potravin ráda kupovala zhruba třetina lidí s vysokoškolským vzděláním či maturitou a lidí do 45 let, stojí v průzkumu.

×

Výdaje na TV reklamu stouply

Starší článek

Soukromé televize ukazují ženy víc, ale v méně prestižních rolích

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více