Vodafone nyní zná o dvě pětiny Čechů víc než na jaře

16. 9. 2005 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi si pomalu začínají zvykat na vstup světového giganta Vodafone na tuzemský trh. Povědomí o přítomnosti značky prostřednictvím mobilního operátora Oskar má nyní 39 procent lidí, což je o dvě pětiny více než před prázdninami, kdy Vodafone firmu koupil, řekl viceprezident pro komunikaci Oskara Igor Přerovský.
Oskar nyní uvádí svou značku i název s Vodafone vedle sebe. Během příštího roku by se měla firma zcela přejmenovat na Vodafone. „Přechod oznámíme ve chvíli, kdy budou mít Češi o Vodafone dostatečné povědomí,“ doplnil.
Nízká znalost Vodafonu před vstupem na český trh podle Přerovského souvisela s tím, že firma kromě Německa nepůsobí na žádném z okolních trhů. Oskar proto hned po změně vlastníka rozjel kampaň, ve které představuje jeho značku a logo. Koncem září by měla přijít druhá fáze. Firma chce upozornit na konkrétní výhody, které tuzemským uživatelům vstup Vodafonu přinese.
Vodafone může své české pobočce pomoci především v zavádění nových technologií, jako je například síť třetí generace UMTS, kterou chtějí do konce letošního roku spustit oba konkurenti Eurotel a T-Mobile. „Nový vlastník respektuje specifika českého trhu i určitou přátelskost a hravost, kterou nyní Oskar představuje,“ uvedl Přerovský.
Přechod na novou značku před dvěma lety dokončil i další operátor T-Mobile, který před tím působil pod názvem RadioMobil a obchodním označením Paegas. Nový vlastník Telecomu, který plně ovládá Eurotel, španělská Telefónica, zatím o případné změně názvu mobilního operátora nerozhodl. „V současné době probíhají jednání na úrovni skupiny ohledně principů pro obchodní značky. Rozhodnutí o případném rebrandingu lze učinit až po důkladné analýze,“ uvedla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová.
Letošní náklady na změnu značky chce Oskar většinou hradit z běžného rozpočtu na komunikaci, který se podle Přerovského svou výší neliší od minulých let. Změny názvů jiných firem v oboru v minulosti vyšly na stovky milionů korun.
Vodafone v červnu dokončil převzetí Oskara a zbývajícího podílu v rumunském Mobifonu od kanadské TIW za celkem 3,5 miliardy dolarů. Nejmenší tuzemský operátor Oskar měl v pololetí 1,95 milionu zákazníků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.