Češi si pomalu začínají zvykat na vstup světového giganta Vodafone na tuzemský trh. Povědomí o přítomnosti značky prostřednictvím mobilního operátora Oskar má nyní 39 procent lidí, což je o dvě pětiny více než před prázdninami, kdy Vodafone firmu koupil, řekl viceprezident pro komunikaci Oskara Igor Přerovský.
Oskar nyní uvádí svou značku i název s Vodafone vedle sebe. Během příštího roku by se měla firma zcela přejmenovat na Vodafone. „Přechod oznámíme ve chvíli, kdy budou mít Češi o Vodafone dostatečné povědomí,“ doplnil.
Nízká znalost Vodafonu před vstupem na český trh podle Přerovského souvisela s tím, že firma kromě Německa nepůsobí na žádném z okolních trhů. Oskar proto hned po změně vlastníka rozjel kampaň, ve které představuje jeho značku a logo. Koncem září by měla přijít druhá fáze. Firma chce upozornit na konkrétní výhody, které tuzemským uživatelům vstup Vodafonu přinese.
Vodafone může své české pobočce pomoci především v zavádění nových technologií, jako je například síť třetí generace UMTS, kterou chtějí do konce letošního roku spustit oba konkurenti Eurotel a T-Mobile. „Nový vlastník respektuje specifika českého trhu i určitou přátelskost a hravost, kterou nyní Oskar představuje,“ uvedl Přerovský.
Přechod na novou značku před dvěma lety dokončil i další operátor T-Mobile, který před tím působil pod názvem RadioMobil a obchodním označením Paegas. Nový vlastník Telecomu, který plně ovládá Eurotel, španělská Telefónica, zatím o případné změně názvu mobilního operátora nerozhodl. „V současné době probíhají jednání na úrovni skupiny ohledně principů pro obchodní značky. Rozhodnutí o případném rebrandingu lze učinit až po důkladné analýze,“ uvedla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová.
Letošní náklady na změnu značky chce Oskar většinou hradit z běžného rozpočtu na komunikaci, který se podle Přerovského svou výší neliší od minulých let. Změny názvů jiných firem v oboru v minulosti vyšly na stovky milionů korun.
Vodafone v červnu dokončil převzetí Oskara a zbývajícího podílu v rumunském Mobifonu od kanadské TIW za celkem 3,5 miliardy dolarů. Nejmenší tuzemský operátor Oskar měl v pololetí 1,95 milionu zákazníků.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).