Více zájemců o Primu?

23. 9. 2005 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Zájemců o koupi televizní stanice Prima je zřejmě více než tři, jejichž jména se v poslední době objevují v médiích. Dobře informovaný zdroj ČTK řekl, že kromě News Corporation Ruperta Murdocha, švédské MTG a německé RTL Group se o Primu uchází také německá ProSieben či společnost SBS, operující ve Skandinávii a ve střední a východní Evropě.
Mezi zájemci o TV Prima podle zdroje zůstali pouze velké mediální společnosti. Zdroj zároveň uvedl, že se o prodeji televize jedná a že by mohla Prima změnit majitele dříve než v roce 2007. První reakcí majitele Primy, společnosti GES Media Holding, na zprávy o případném prodeji bylo totiž ujištění, že prodej televize není „na pořadu dne“ a plán rozvoje Primy na léta 2004 až 2006 s ním nepočítá.
Podle informací serveru EuroOnLine přitom již skupina Modern Times Group (MTG) prý podepsala smlouvu na poloviční podíl v Primě. Polovinu akcií nyní podle serveru drží původní majitel Ivan Zach, manažerskou kontrolu by měla získat MTG. Cena se údajně pohybuje kolem 50 milionů eur (zhruba 1,5 miliardy korun). Server však zároveň citoval generálního ředitele Primy Martina Dvořáka, který informace serveru popřel.
O prodeji Primy spekulují média od počátku září, a to v souvislosti s výraznými investicemi do programu, především pak do reality show VyVolení, která podle Primy stála 150 milionů korun. Primě se podařilo diváky upoutat a její podíly na sledovanosti vzrostly zhruba o třetinu a často překračují třicetiprocentní hranici.
Strategický investor by Primě přinesl peníze, které potřebuje pro rozvoj a nákup programů pro souboj s konkurenční Novou, kterou od loňského roku opět ovládá americká CME. Televizní trh v Česku také stále stojí na počátku nástupu digitalizace, která v první fázi až šestkrát zvýší počet dostupných pozemních digitálních stanice.
Cena za televizi Prima by mohla podle odhadů analytiků překročit deset miliard korun. Cena za Primu však podle nich určitě nepřesáhne částku, za níž před nedávnem koupila společnost CME televizi Nova, lídra televizního trhu v Česku. CME za Novu celkem zaplatila 898 milionů dolarů, tedy asi 22 miliard korun. Hodnotu Primy odhadují oslovení analytici na zhruba na 40 až 60 procent ceny Novy.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.