Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Symantec: Počítačových virů přibývá

Redakce MAM19. 9. 2005

Za prudce narůstajícím zaplavováním internetu zákeřnými počítačovými viry již nestojí hackeři toužící po vzrušení nebo slávě, ale spíše ti, kteří usilují o finanční zisk. Především kvůli tomu se v prvním pololetí počet nových virů zacílených na uživatele systému Microsoft Windows zvýšil proti předešlému pololetí o 48 procent na téměř 11 tisíc, sdělila v noci na dnešek americká společnost Symantec.
Nová pololetní zpráva největšího světového výrobce bezpečnostního softwaru zjistila, že viry odkrývající důvěrné informace tvořily až tři čtvrtiny z předních 50 světových virů. Tento podíl se tak zvýšil z 54 procent, dosažených ve druhé polovině roku 2004.
Symantec rovněž registrovala zvýšený počet takzvaných trojských koní, které umožňují automatické přenášení spamu, nežádoucí elektronické pošty, mezi počítači. V internetovém podsvětí je tak na prodej či k pronájmu více takzvaných robotů či “bot” sítí, tvořených hackery se záměrem získat kontrolu nad velkým počtem počítačů.
“S tím, jak se zvyšuje finanční prospěch, budou útočníci pravděpodobně vyvíjet sofistikovanější a nenápadnější zákeřné kódy. Ty se budou snažit zneschopnit antivirové programy, ochranné bariéry a další bezpečnostní opatření,” uvedla Symantec.
Bezpečnostní expert Symantec Vincent Weafer připomněl, že starší generace hackerů měla spíše vandalský charakter a vesměs uvolňovala do oběhu viry jako prostředek k posílení své reputace v hackerské komunitě. Nyní se hlavní motivací stal finanční prospěch, a to znamená využívání cílenějších softwarových prostředků.
Počet světoznámých virů typu Blaster, který v roce 2003 narušil chod stovek tisíců počítačů, se nyní snížil. Místo toho přišla vlna těch, které se snaží získat kontrolu nad sítí počítačů a odtud vést útoky, a roste také počet podvodných reklam, které lákají uživatele, aby klikli na webovou stránku obsahující virus, řekl Weafer.
“Pozorujeme velmi významnou změnu v tom, že je mnohem méně rozsáhlých epidemií. Je však patrný značný růst objemu kyberútoků, virů a jejich variant,” dodal Weafer podle agentury Reuters.
Počet aktivních “bot” sítí se zvýšil proti předešlému pololetí o 140 procent na 10 532 denně a počet podvodných lákadel zvaných “phishing” narostl na téměř dvojnásobných 5,70 milionu, zjistila Symantec. “Útočníci stále více míří na majetky a soukromé informace,” konstatoval Weafer.

×

Na polský trh vstupuje značka Orange

Starší článek

Miliony na rychlý internet

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více