STV upřednostnila soukromou tiskovou agenturu před státní

6. 9. 2005 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenská televize (STV) zrušila smlouvu se státní tiskovou agenturou TASR a rozhodla se pro servis soukromé agentury SITA, která ji nabídla výhodnější ekonomické podmínky. „Z finančních důvodů jsme se rozhodli, že budeme využívat pouze jednu domácí agenturu,“ řekl člen vedení STV Branislav Zahradník.
Veřejnoprávní televize odebírá také servis agentur ČTK, Reuters a APTN. „Pro naše pokrytí to postačuje,“ dodal Zahradník.
Řešením situace se chce zabývat také ministr kultury František Tóth. „Na jedné straně má STV právo vybrat si dodavatele agenturních zpráv, na druhé straně se však podívám, proč je nabídka veřejnoprávní TASR pro veřejnoprávní STV dražší a nevýhodnější než soukromé zpravodajské agentury,“ řekl Tóth slovenskému listu Sme.
Státní agentura TASR je nástupnickou organizací slovenské části ČSTK a vznikla v roce 1993. Soukromá SITA byla založena v roce 1997. Servis těchto agentur odebírá velká část slovenských médií i řada nemediálních klientů. Významný podíl na trhu má rovněž ČTK a agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.