Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřebitele lákají malá a levná auta

Redakce MAM7. 9. 2005

Pěkný vzhled, komfort či dobré jízdní vlastnosti – k faktorům, které dříve při koupi auta hrály důležitou roli, se dnes u mnoha zákazníků přidává ještě další. Nízká spotřeba.
Trend k levnějším a úspornějším modelům potvrzuje například i německý Svaz automobilového průmyslu.
“Snažíme se dělat, co můžeme, abychom vysoké ceny ropy nějak vyrovnali. Investujeme do technologií, které mají šetřit spotřebu a rozšiřujeme paletu našich produktů,” říká prezident svazu Bernd Gottschalk. “Průměrnou spotřebu nových modelů jsme za posledních patnáct let snížili zhruba o 25 procent,” dodává.
Dnes tak auto vyrobené v Německu na 100 kilometrů spotřebuje průměrně 6,8 litru pohonných hmot.
Ti zákazníci, kteří nechtějí zanevřít na větší a luxusnější auta, pak v případě rostoucích cen benzínu raději omezí jejich užívání. Jen v Německu za první pololetí letošního roku klesla spotřeba benzínu o pět procent, u dieselu to bylo 1,5 procenta.
I tak se ale dieselové motory těší stále větší oblibě. Na jednu stranu totiž šetří peněženky zákazníků, na druhou stranu jim ale umožní získat model, který chtějí. V Německu tak dnes autem na naftu jezdí pětina řidičů. Ještě větší podíl pak má diesel ve výrobě. Zatímco ještě před dvěma lety mělo dieselový motor 39 procent všech vyrobených aut v Německu, dnes je to již procent 46,7.
Na fanoušky dieselových motorů zčásti sází také italský výrobce Fiat, který včera představil svůj nový model Punto Grande. K mání je vůz ve dvou benzínových a čtyřech turbodieselových variantách motorů. Koncern do úspěchu tohoto auta vkládá velké naděje, věří, že se jej v příštím roce prodá 350 000 až 400 000 kusů. Polovina z toho by přitom měla najít kupce na domácím italském trhu. Oslovit by nový model měl podle Luca De Mea, šéfa značky Fiat, především mladé lidi.
Velký význam má Punto především díky tomu, že je to jeden z mála výnosných modelů automobilky. “Toto auto je klíčem k budoucnosti,” komentoval jej Thierry Huon, analytik společnosti Exane BNP Paribas. Zřejmě i proto měl design auta na starosti Giorgetto Giugiaro, který již koncipoval první generaci punta a první model Golf od konkurenčního výrobce Volkswagen. “Na cokoliv Giugiaro v minulosti sáhl, to mělo úspěch,” tvrdí o něm i De Meo.
Pomoci má automobilce ale také nová aliance s jiným výrobcem. Kdo jím bude, nicméně nechtěl generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne říci. “Bude to průmyslová, a ne finanční aliance. A nebude to žádný asijský partner,” řekl včera.
Již nyní Fiat spolupracuje na výrobě užitkových vozů se společností Peugeot Citroen.
V minulosti měl navíc Fiat spolupráci s americkým výrobcem General Motors, tu ale letos ukončil. GM za svůj odchod italskému partnerovi musel zaplatit 1,55 miliardy eur. Najít partnera je podle expertů pro Fiat nezbytné, protože se jinak nedokáže prosadit na tvrdém automobilovém trhu.

Hospodářské noviny, 7.9.2005, autor: (bb)

×

Obchodní řetězec Tesco vstoupil na trh pohonných hmot

Starší článek

Kvůli rádiu Praha změní územní plán

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více