Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Soukromé televize ukazují ženy víc, ale v méně prestižních rolích

Redakce MAM16. 9. 2005

O tom, jaký prostor dávají televizní zpravodajské pořady ženám a v jakém sociálním postavení je ukazují, rozhoduje podle analýzy společnosti Media Tenor i to, zda je televize soukromá či veřejnoprávní. Podle analýzy prezentuje zpravodajství soukromých televizí Prima a Nova ženy častěji, veřejnoprávní Česká televize (ČT) je zase představuje v prestižnějších rolích.
Hlavní zpravodajské relace celoplošných televizí zobrazují ženy nejčastěji v privátní roli, Události ČT je ale proti ostatním zpravodajským pořadům častěji ukazují jako veřejně činné osoby, v nadřízeném postavení či jako experty na konkrétní téma.
Analýza společnosti Media Tenor vycházela z údajů z prvních osmi měsíců tohoto roku. Ukázala, že Události ČT prezentovaly ženy v privátní roli o více než 70 procent častěji než ženy ve výkonném či reprezentativním postavení, v Televizních novinách Novy to bylo o více než 170 procent častěji. Ve Zpravodajském deníku Primy byl poměr žen v privátních rolích proti ženám ve výkonném postavení dokonce trojnásobný.
Soukromé televize ženám poskytly více prostoru. V Televizních novinách Novy a Zpravodajském deníku Primy bylo ze všech protagonistů, kteří se v nich objevili, 25 procent žen. V Událostech ČT to bylo 18 procent.
V prvních osmi měsících letošního roku byla nejčastěji prezentovanou ženou v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí ministryně zdravotnictví Milada Emmerová. Druhá byla mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová. Spory s ministrem spravedlnosti Pavlem Němcem podle společnosti Media Tenor vynesly na třetí místo nejvyšší státní zástupkyni Marii Benešovou.
Čtvrté místo na žebříčku nejčastěji prezentovaných žen patřilo manželce expremiéra Stanislava Grosse Šárce, její přítelkyně a podnikatelka Libuše Barková byla desátá.

×

Volně prodejné léky nejčastěji kupují vysokoškoláci

Starší článek

V Praze se představí designéři

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: AČRA MK

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více