Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Socioložka: Erotika v reklamách redukuje sociální roli žen

Redakce MAM9. 9. 2005

Reklama se zřetelnou sexuální tematikou staví ženu do role pouhého erotického objektu. Může to pak ovlivnit její sociální zařazení, vztahy s partnerem nebo její pracovní příležitosti. Shodli se na tom účastníci konference “Co máme na očích”, která se konala v Praze. “Tento problém nevyřeší cenzura, musíme se pokusit změnit myšlení lidí,” řekla socioložka a zakladatelka genderových studiích na Karlově univerzitě v Praze Jiřina Šiklová.
Sex a erotiku v reklamě podle ní lidé chápou pouze jako každodenní kulisu a už se nestačí zamyslet nad důsledky, které mohou mít. “Je to degradace celé poloviny lidí, kteří tu žijí. Ženu často redukuje na pouhý sexuální objekt,” řekla Šiklová. Ženu je potom těžké vnímat i v jiných životních situacích a rolích. “Kdyby byly podobně v reklamách zobrazovány například národnostní minority, chápali bychom to jako politicky nekorektní,” soudí Šiklová.
Podle teoretičky feminismu Pavly Jonssonové vytváří vizuální prostředí reklam určitý virtuální svět, v němž má žena jiné postavení než v realitě. “Přestože se žena ve dvacátém století stala rovnocenným partnerem muže, v tomto symbolickém řádu má stále stejné místo,” řekla Jonssonová. Může se to pak podle ní projevit i v politice. “Zatímco za Schröderem v nedávné debatě stál tisíciletý patriarchální hlas, Merkelová se alespoň v symbolické rovině neměla o co opřít,” soudí Jonssonová.
“Reklam, které využívají sexuální a erotické motivy, u nás nevzniká víc než kdekoliv jinde v Evropě,” řekl ČTK viceprezident Rady pro reklamu Jiří Mikeš. Problém s podobným stylem propagace podle něj začíná, když se nevyužívá pro zboží, které s ní nějakým způsobem souvisí. “Češi jsou k erotice v reklamě, ve srovnání s ostatními národy Evropské unie, daleko více tolerantnější,” soudí Mikeš. Některé kampaně, které u nás projdou bez povšimnutí, by podle něj v zahraničí vzbudily silné reakce.
Na využívání ženského těla v reklamě začátkem září poukázala svou výstavou “Jako facka” i americká fotografka Beth Lazroeová. “Když jsem přijela do Prahy, byla jsem zděšena, kolik je zde urážlivých plakátů, které využívají žen v sexuálních pózách,” řekla při otevření expozice Lazroeová. Černobílé fotografie plakátů v pražských ulicích budou vystaveny na pražské Staroměstské radnici do 20. září.

×

O stahování rádií do MP3 přehrávačů je zatím v ČR minimální zájem

Starší článek

Media Tenor: Soukromé stanice jsou ke stranám kritičtější než ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více