Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sněmovna rozhodne, zda umožní reklamu na tabák na závodech v Brně

Redakce MAM22. 9. 2005

Sněmovna bude asi v říjnu rozhodovat o tom, zda organizátorům motocyklové Velké ceny České republiky umožní v dalších letech využívat při pořádání závodu tabákovou reklamu. Tento druh propagace je už v tuzemsku výrazně omezen. Motoristický sport má sice výjimku, ale ta končí a nyní jde o to, zda ji poslanci prodlouží.
V rámci novely zákona o reklamě to navrhl hospodářský výbor sněmovny, názory na jeho iniciativu ale nejsou jednoznačné. Dolní komora dnes novelu postoupila do závěrečné fáze projednávání.
“Já samozřejmě rozumím tomu, že se fakticky jedná o velkou cenu Brna … Rozumím jejich finančním problémům, ale myslím si, že někdy některé peníze za to nestojí,” řekl dnes v rozpravě lidovec Josef Janeček, který je ve sněmovně znám jako odpůrce kouření a tabákové reklamy.
Prodloužení výjimky se naopak zastal například Petr Pleva z ODS, který řekl, že s organizátory velké ceny jednal. “Pokud nebude u nás tato výjimka na tabákovou reklamu povolena, tak velká cena motocyklů České republiky v Brně nebude. Bude někde jinde, kde ta tabáková reklama je povolena,” řekl. Dodal, že když parlament výjimku neudělí, napáchá víc škody než užitku. “Tabáková reklama nemá tak obrovský vliv, že naprosto zlikviduje a zničí veškerou českou mládež,” soudí.
Výjimku podpořil i ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD). “Není jisté, zda bude v Evropské unii definitivně platit absolutní zákaz tabákové reklamy, která je využívána při motoristických sportech,” prohlásil. Také on se obává, že by mezinárodní motocyklový závod na brněnském Masarykově okruhu mohl bez tabákové reklamy zaniknout.
Kromě otázky tabákové reklamy budou poslanci v rámci hlasování o novele rozhodovat i o tom, zda zpřísní podmínky výprodeje v obchodech. Původní vládní návrh obchodním řetězcům mimo jiné ukládá stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by musely mít dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.

×

Na veletrzích Intermedia, Sign Slovakia a Office bude na 60 firem

Starší článek

Japonský výrobce nudlí nafilmuje reklamní spot ve Vesmíru

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více