Simpsonovi se vracejí

16. 9. 2005 10:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Fandové kreslených hrdinů amerického seriálu Simpsonovi si opět přijdou na své. Jejich oblíbenci Bart, Homer, Líza, Marge a Maggie se vracejí na obrazovky České televize, která první řadu jejich trampot o 26 dílech začne vysílat od pondělí každý všední den od 15:30. Odvysílá všechny dosud natočené řady, sdělil mluvčí ČT Martin Krafl.
Celkem zatím vzniklo podle ČT 16 řad kultovního animovaného seriálu a tvůrci prý na webových stránkách již avizují sedmnáctou. Vůbec první díl Simpsonových nabídla americká TV Fox před Vánoci roku 1989, v Česku se jejich příběhy ocitly o zhruba tři roky později, od ledna do července 1993.
Seriál vyhledávalo v průměru 3,1 milionu diváků starších patnácti let, uvedl Krafl. Silný zájem o Simpsonovy byl však podle něho ovlivněn mimo jiné tím, že v té době ještě neexistovaly soukromé stanice.
Simpsonovi si ve Spojených státech vybudovali velké renomé, mnohé hvězdy amerického showbusinessu považovaly za čest, když se v seriálu v kreslené podobě objevily. Za ta léta se tak v seriálu dočkal role zpěvák Michael Jackson, herec Richard Gere, politici Bill Clinton a Tony Blair či skupina Rolling Stones. Často v originální verzi svůj part i osobně namluvili.
V Česku hlas populárním postavičkám propůjčili Martin Dejdar, Jiří Lábus či Helena Štáchová. Homera původně daboval Vlastimil Bedrna, nyní jeho hlasem promlouvá Vlastimil Zavřel. České verze Simpsonových získala před pěti lety Zvláštní cenu Františka Filipovského, ocenění udělované právě za dabingové výkony.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.