Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rozjede se mobilní reklama?

Redakce MAM26. 9. 2005

Ve vztahu k mobilům nejsou Češi ve věku 15-35 let ve srovnání se zahraničními vrstevníky žádnými outsidery. Jsou prakticky neustále konfrontováni s novými technologiemi a módními trendy; nebýt 24 hodin “na příjmu” je dokonce pro čtyři pětiny z nich nemyslitelné. Tak vypadají výsledky multilokální studie Wireless Work agentur BBDO (u nás Mark/BBDO) a Proximity Worldwide s cílem porozumět vztahu spotřebitel – technologie – komunikace – značka.

V cizině se jede naplno

Ačkoli jsou mladí Češi daleko otevřenější k promo nabídkám prostřednictvím SMS než Němci (42 vs. 27 %), nachází se mobilní marketing u našich sousedů v daleko lepší pozici. Běžné jsou upoutávky Nike pro fotbalové fanoušky, s teenagery komunikuje pomocí SMS McDonald’s. Sebevědomí “reálných” německých spotřebitelek posiloval Dove v rámci kampaně, kdy ženy posílaly formou MMS své fotografie.

Jako první se v Německu na služby mobilního marketingu začala specializovat agentura 12snap už v roce 1991, dnes pracuje pro klienty jako Nokia či Vodafone. Pak se přidaly agentury Mindmatics a Yoc. Podle Forrester Research dosáhnou letos investice největších zadavatelů do mobilního marketingu v Evropě 400 mil. eur, třetina připadá právě na Německo.

Povolení ke vstupu

Od doby, kdy Eurotel směle posílal s každou SMS nevyžádané reklamní sdělení, se u nás mobilní marketing posunul, avšak o možnostech využití kolují stále obavy. Podle Míly Knepra, client service directora Mark/BBDO, bude proto kladen důraz na spotřebitelovo “povolení ke vstupu” do soukromé sféry. Společností, které využívají u Eurotelu aktivované “informace o buňce”, je zatím jen hrstka. Mezi ně už dva roky patří Kenvelo, které kolemjdoucí láká do svých obchodů.

Futuristické iluze, že internet, mobilní telefony a herní konzole brzy zcela nahradí klasickou ATL reklamu, se minimálně několik let ještě nenaplní. I když jde podle studie vývoj technologií a jejich využívání rychle kupředu, mobilní marketing se bez podpory ostatních médií neobejde.

Zpracováno podle Handelsblatt a studie Mark/BBDO.

Mládež vs. mobil

Ze studie Wireless Work např. vyplývá:

– Mobilního telefonu si mladí Češi cení více než televize (39 vs. 28 %), plných 13 % by se neobešlo bez DVR.
– Spíše by se vrátili pro zapomenutý mobil než pro peněženku.
– S obyvateli cizích zemí sdílí 1/3 mladých Čechů názor, že mobilní telefon narušuje soukromí.
– 1/3 si myslí, že mobilní telefon řekne o člověku tolik, co auto, ve kterém jezdí.

×

Vysílací licence přes družici dvěma filmovým kanálům

Starší článek

Pochvala pro Kraft

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Newsletter

Instagram bude filtrovat zprávy podle klíčových slov a emojis

Sociální sítě v poslední době čelí stále narůstajícímu tlaku na větší dohled nad škodlivým obsahem. Proti útočným zprávám nabídne Instagram lepší filtraci…
22. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více