První mezi kosmetickými krémy na ruce

19. 9. 2005 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Firma Zentiva, která vznikla spojením českých Léčiv a slovenské Slovakofarmy, vstoupila v minulých dnech na rumunský trh zakoupením kontrolního podílu v tamní společnosti Sicomed a do budoucna hodlá zakoupit celý podíl. Zentiva však není jen farmaceutickou firmou. Působí i v sektoru kosmetiky, kde vyrábí tradiční krém na ruce – Indulonu. V mysli obyvatel je zakořeněná asi stejně jako třeba alpa, remoska či boty Botas.
Více než padesát let si Češi a Slováci tímto krémem natírají ruce. Krém se začal vyrábět koncem čtyřicátých let ve slovenském Hlohovci, kde se vyrábí dodnes. S první recepturou přišli dermatologové Lejhanec a Roubal. O induloně tehdy psali přední dermatologové, například Záthurecký a Chmel, podobně se jí zabýval i Eugen Hegyi, který po určitý čas vykonával také funkci hlavního odborníka pro tuto oblast. Receptura indulony se postupem času zdokonalovala až na dnešní podobu.

MEZITITULEK: Také jako mazadlo na boty
Od roku 1974 se indulona řadí do skupiny parafarmaceutik čili kosmetických přípravků s léčebnými účinky. V Česku je indulona řadu let jedničkou na trhu krémů na ruce a neohrozil ji ani polistopadový vstup zahraničních konkurentů na tuzemský trh.
Původní myšlenka byla vytvořit ochranný krém, který by ošetřil a ochránil ruce těžce pracujících dělníků. Za socialismu se však modrá indulona stala doslova mastí univerzální.
Někteří lidé například nedali dopustit na její skvělé leštící a impregnační vlastnosti a používali ji na své kožené boty. Další indulonou natírali také dveřní panty, leštili parkety či ji využívali místo opalovacího krému.
Dnes už je však na trhu celá řada výrobků určených na všechny výše jmenované činnosti a indulona už může být používána jen na to, k čemu byla primárně určena – a to je péče o pokožku. „Podařilo se nám úspěšně odbourat všechny negativní asociace, které s sebou značka nesla ze své historie,“ říká Hana Kratochvílová, manažerka pro indulonu ze společnosti Zentiva.
Její slova potvrzuje i průzkum společnosti GfK Praha, že indulona je dnes vnímána už jen jako nejznámější krém na ruce. Představám o ochranném krému pro údernické dělníky či multifunkčním krému na cokoliv už tak odzvonilo.
Z internetových diskusí novorodiček se lze dočíst, že ty indulonou mažou i své děti, a to aniž by se obávaly alergických reakcí. Češi se totiž během sedmapadesáti let stali tou největší „testovací skupinou“. Tub indulony se prodalo více než půl miliardy a za tu dobu nebyly při aplikaci zjištěny žádné alergické reakce. Internetové stránky indulona.cz dokonce tvrdí, že „indulona byla podrobena grandióznímu biologickému testu v praxi“.

MEZITITULEK: Po tradičních i nové druhy
Kromě tradiční „modré“ a „červené“ indulony uvedla hlohovická výrobna na trh i tři další druhy, například repelentní indulonu. Dnes se však značka chce zaměřit také na mladší a náročnější zákaznice, od čehož si slibuje další omlazení cílové skupiny spotřebitelů a vyšší zisky. Proto Zentiva vyvinula novou produktovou řadu Indulona Hand Care, která má sloužit k péči o ruce ve formě denního a nočního krému.

3 otázky pro: Naďu Čermákovou, prodavačku drogerie Droxi v Praze 3

HN: Jak se prodává značka Indulona?
Prodává se opravdu velice dobře. Zájem mají především starší zákazníci, kteří dají na tradici.

HN: Jak si stojí v porovnání se zahraniční konkurencí?
Indulona je levnější a je to osvědčený český produkt, takže se určitě prodává víc.

HN: A co nová řada Indulona Hand Care?
To už jsou dražší krémy a ty jsou na tom s prodejností oproti klasické induloně hůř.

Hospodářské noviny, 19.9.2005, autor: Jakub Salát

Redakce MAM

Další zajímavé čtení