Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prima u diváků boduje

Redakce MAM7. 9. 2005

Nejstarší česká komerční televizní stanice Prima v současnosti zažívá nejúspěšnější období své více než dvanáctileté existence. V souboji o sledovanost její reality show poráží konkurenční televizi Nova, u diváku boduje i s dalšími pořady (například seriálem Rodinná pouta) a překonává své dosavadní rekordy sledovanosti. V souboji o reklamní zadavatele však s Novou výrazně prohrává. I to by mohl změnit nový vlastník, o jehož příchodu v současnosti majitelé televize jednají.
Nova zahájila na přelomu roku obchodní válku, v jejímž rámci začala inzerentům slibovat výhodnější podmínky, pokud svou reklamu stáhnou z Primy. V průběhu roku tak například učinily koncerny Danone, Henkel nebo Reckitt Benckiser. Prima ztrácí i ve srovnání reklamních zásahů, které se udávají v takzvaných GRP bodech, podle nichž se účtuje cena za reklamu. Nova podle týdeníku Marketing & Media v letošním prvním pololetí svůj podíl na sledovanosti (42,3 procenta) proměnila v 70procentní podíl na prodaných GRP, podíl Primy na GRP oslabil na 18,3 procenta.
Naději na změnu k lepšímu dává majitelům Primy stále rostoucí sledovanost. Prima v minulém týdnu dokonce dosáhla nejvyšších týdenních podílů od počátku peoplemetrového měření, když její podíl v hlavním čase poprvé překonal 30 procent, a to o tři body.
Vysílání televize Prima mohli diváci v Praze a okolí poprvé naladit v květnu 1993, 20. června téhož roku pak televize pod názvem Premiéra zahájila pravidelné vysílání. Během let prošla rozsáhlou proměnou – změnili se majitelé, pokrytí, programový profil i název; lepšilo se i hospodaření. Současná Prima je poměrně stabilní televizí s celoplošnou licencí do roku 2018.
První licenci k provozu regionální televize pro Prahu a střední Čechy získala televize Premiéra koncem listopadu 1992. Za jejím zrodem stála dvojice režisérů – Marie Poledňáková a Jiří Menzel spolu s režisérčinou spolupracovnicí Jitkou Markvartovou. Po udělení licence se zakladatelé Premiéry spojili se zahraničním partnerem, italským mediálním podnikatelem Marianem Volanim. Rok po startu vysílání získala Premiéra další licenci, která jí umožnila vysílat na celém území České republiky.
V roce 1993 se začala kolem Premiéry angažovat Investiční a Poštovní banka. Postupem času získala podíl nejen v servisní firmě Premiéra TV, ale prostřednictvím členů IPB Group se stala také vlastníkem licencované společnosti FTV Premiéra. IPB se poté neúspěšně pokoušela prodat podíl v televizi zahraničním společnostem. V roce 1999 do firem kolem Primy vstoupil GES Holding podnikatele Ivana Zacha, jenž kontroluje Primu dnes.
V té době se stále více rozbíhala spolupráce mezi Primou a Novou. Na Primě se začaly objevovat pořady dříve vysílané na Nově, Nova jí také sublicencovala některé sportovní přenosy. Televize byly propojeny přes Beseda Holding, jenž zajišťoval řadu aktivit Novy a ve kterém měla podíl i dceřiná firma IPB Domeana. Beseda Holdingu patřila i nová servisní firma Primy (přejmenovala se v lednu 1997), nazvaná Prima Plus. Obě televize byly nepřímo propojeny až do konce loňského roku, pro obě totiž nakupovala zahraniční pořady společnost AQS.
Prima byla dlouhá léta prodělečným podnikem, podle odhadů tisku přesáhla její ztráta v letech 1993 až 2000 miliardu korun. Ztráty televize vyplývaly zejména z toho, že televize nabízela málo atraktivní program, který přilákal jen minimum diváků, a z toho plynul i nezájmem inzerentů.
Hospodaření televize se začalo výrazně zlepšovat až po roce 1997, kdy do jejího vedení přišli noví lidé, například ředitelka Kateřina Fričová. Prima se v té době vymezila nikoli jako konkurent Novy, ale jako její alternativa – rodinná televize, před kterou se bez obav sejdou rodiče s dětmi.
Nová strategie slavila úspěch. Z osmi procent v polovině roku 1997 sledovanost pravidelně rostla, v roce 2000 dosáhla 15 procent a v poslední době se pohyboval mezi 20 a 25 procenty.
V roce 2001 se televize poprvé dostala do černých čísel. Podle ředitele Martina Dvořáka měla loni provozní zisk téměř 300 milionů korun. Podle něj se od dubna také daří nahradit i výpadek výnosů z reklamy, který se odhaduje na 400 milionů korun.

Zavřít reklamu

Češky volí pohodlné prádlo

Starší článek

Poštovní spořitelna sponzoruje weby soutěží Velký Bratr i Vyvolení

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.