Předvánoční kampaň již na přelomu září a října
Z průzkumu provedeného společností GE Money Multiservis v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 vyplynulo, že drtivá většina obchodníků zahájí v letošním roce předvánoční kampaň již v průběhu října. V průměru se přitom akční nabídky a marketingové kampaně objeví dříve než vloni, někteří obchodníci zahájí kampaně již ve druhé polovině září.
Již třetí ročník prestižního hodnocení českého maloobchodu, GE Money Multiservis Obchodník roku 2005, probíhá od června do konce září. V rámci ankety, která oslovuje několik desítek nejvýznamnějších obchodníků v ČR, odpovídali letos zástupci obchodních řetězců mimo jiné na otázky spojené s letošní předvánoční nákupní sezónou.
Rozdíly ve startu kampaní přitom mohou být značné nejen mezi jednotlivými obory maloobchodu, ale také mezi jednotlivými obchodníky se stejným zaměřením.
Velmi brzy lze očekávat zahájení podzimních kampaní u prodejců elektroniky. „V minulém roce byl na rozdíl od minulých let sezónní výprodej zahájen poměrně brzy a byl rozložen na delší období. My zahájíme rozšířené nabídky ve stejném období jako v minulém roce a první nabídky budeme směřovat již na konec září a začátek října,“ uvedl Ladislav Pospíšil, ředitel marketingu a nákupu společnosti K+B Progres.
Stále více spotřebitelů se orientuje také na nákup vánočních dárků on-line na internetu. Rovněž zde se mohou těšit na speciální nabídky a propagační akce. „Předvánoční kampaň budeme startovat ve druhé polovině října. Začínáme tedy mírně dříve, než v loňském roce,“ uvedl Tomáš Kudweis, marketingový ředitel společnosti InternetShops.
Konkurenční společnost Internet Mall, největší provozovatel internetových obchodů v České republice, zahájí předvánoční kampaň v polovině listopadu. „Našim zákazníkům se snažíme nabízet celoročně co nejvýhodnější ceny. Prostor pro zajímavé akční nabídky či slevy však v předvánočním období určitě najdeme. Naplno se předvánoční kampaň rozběhne přibližně v polovině listopadu,“ uvedl Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti Internet Mall. “V loňském roce se před vánocemi v obchodech Internet Mall nejvíce prodávaly digitální fotoaparáty, hudba, filmy a MP3 přehrávače,” dodává Fryc.
Přibližně ve stejné době jako v loňském roce pak plánují zahájit vánoční kampaně prodejci textilu. Jak uvedl Aleš Drábek, ředitel prodejen C&A Moda ČR, prodejny C&A zahájí předvánoční kampaň ve stejný čas celoevropsky. Přesný start kampaně však prozatím stanoven není.
Start předvánočních propagačních akcí ovlivňuje rovněž ostatní obory podnikání. Příkladem může být například prodej zboží na splátky. „Akční nabídky, jako je nulové navýšení či odklad splátek, plánuje GE Money Multiservis rovněž s ohledem na načasování předvánočních propagačních kampaní významných obchodních partnerů. Pro letošní rok očekáváme výrazný nárůst zájmu především o kreditní kartu MoneyCard, která je v současnosti nejvýhodnější kreditní kartou na českém trhu,“ uvedl Jiří Pathy, předseda představenstva GE Money Multiservis, vedoucí společnosti splátkového prodeje v ČR.
-zem-
Podobné zprávy

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe
