Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Poslanci se přou o reklamu na alkohol

Redakce MAM30. 9. 2005

Komunistický návrh na omezení reklamy na alkohol vyvolává ve sněmovně spory, zcela bez šancí na schválení však zřejmě není. Předlohu ve čtvrtek posuzoval výbor pro kulturu a nakonec k ní nezaujal žádné stanovisko – dost hlasů neměli ani zastánci návrhu, ale ani ti, kteří ho chtěli zamítnout. Dolní komora o novele rozhodne nejdřív v říjnu.
Autoři uvedli, že počet mladých alkoholiků roste, vliv na to prý má i reklama. V televizi a rozhlase by se podle nich mohla reklama na alkohol objevit až po 22:00. Sponzoring spojený s propagací alkoholu by se nesměl týkat hudebních, sportovních či společenských akcí pro neplnoleté. Někteří kritici ale mimo jiné soudí, že navržená omezení spotřebu alkoholu neomezí, a navíc by mohla ohrozit nejvyšší českou fotbalovou soutěž – Gambrinus ligu.
Komunističtí poslanci, kteří novelu předložili, připomínají, že země se připojila k Evropskému akčnímu plánu o alkoholu, který omezení reklamy doporučuje. Rovněž Evropská komise se podle nich shodla na tom, že mladí jsou reklamou na alkohol mnohem “zranitelnější” než dospělí. Čím dřív člověk začne nadměrně holdovat pití, tím rychleji je závislý, dodali poslanci KSČM v důvodové zprávě.
Češi podle statistik pijí čím dál tím víc. Předloni připadlo na každého obyvatele České republiky v přepočtu 10,2 litru čistého alkoholu, zatímco na počátku 90. let to bylo asi devět litrů. Na rozdíl od většiny evropských zemí včetně Slovenska nebo Polska, kde se v 90. letech dařilo spotřebu snižovat nebo stabilizovat, v České republice rostla, uvedl koncem března sekretář Společnosti návykových nemocí Karel Nešpor.
Z evropského srovnání vyšli Češi jako šestí největší pijáci alkoholu na starém kontinentu – aspoň k takovým závěrům dospěla zpráva, kterou koncem roku 1999 zveřejnila francouzská společnost pro prevenci alkoholismu ANPA. První byli tehdy Portugalci s 11,3 litru čistého alkoholu na člověka a rok.
Z informací International Wine and Spirit Record (IWSR) vyplývá, že spotřeba tvrdého alkoholu v Česku klesá a loni se pohybovala kolem 91 milionů litrů proti 109 milionům litrů v roce 2000. Podle jiných údajů ale na druhou stranu roste zájem o slabší nápoje.

×

ČT asi začne řádně digitálně vysílat až v polovině října

Starší článek

Nové ocenění za statečnost ponese jméno Michala Velíška

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: HC Sparta Praha

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Média

Atmedia: Kam zmizela reklama pro děti?

Podle mediálního zastupitelství Atmedia se po loňském jarním poklesu ke komunikaci prostřednicím TV reklamy vrátily vesměs všechny společnosti, které ji…
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

Retailová asociace: Do léta může zaniknout více než tisíc obchodů

Čeští obchodníci bijí na poplach. Stát nestíhá vyplácet dotace a obchodníkům docházejí finance na provoz. Do léta může podle Retailové asociace, která…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více