Pololetní zisk JCDecaux vzrostl o pětinu
Zisk francouzské reklamní společnosti JCDecaux, která se stará také o pražský městský mobiliář, v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl o 20,2 procenta díky vyšším příjmům, příznivému vývoji směnných kurzů a prodeji minoritních podílů v některých firmách. Čistý zisk stoupl na 83,3 milionu eur z loňských srovnatelných 69,3 milionu eur, oznámil druhý největší provozovatel venkovní reklamy na světě.
Zisk před zdaněním a úroky stoupl o 1,9 procenta na 138,3 milionu eur. Bez zahrnutí pokuty od francouzského antimonopolního úřadu ve výši deset milionů eur provozní zisk vzrostl o 9,3 procenta. Hrubý provozní zisk, tedy zisk před zdaněním, odpisy a úroky, se zvýšil o 4,7 procenta na 229,1 milionu eur. Tržby vzrostly o 5,5 procenta na 833,7 milionu eur.
Provozní marže, čili podíl provozního zisku na tržbách, však mírně klesla na 27,5 procenta z předchozích 27,7 procenta. Důvodem je horší situace na domácím, francouzském trhu s reklamou. K zisku také větším podílem přispěla méně výnosná dopravní divize, napsala agentura Reuters.
Hrubý provozní zisk divize městského mobiliáře se zvýšil o 2,7 procenta. V divizi billboardů stoupl o 15,1 procenta a v dopravní divizi o 17,6 procenta. Firma je světovou jedničkou v oblasti reklamy na letištích a na dopravních prostředcích a městském mobiliáři. Celkem působí ve 45 zemích světa, na 155 letištích a ve 3500 městech, jejichž počet obyvatel přesahuje 10 000.
Podobné zprávy

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu
