Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Po TV duelu tvrdí CDU i SPD, že jejich kandidát v debatě zvítězil

Redakce MAM6. 9. 2005

Po nedělním televizním duelu kancléře Gerharda Schrödera (SPD) a kancléřské kandidátky opozice Angely Merkelové (CDU) už obě soupeřící politické strany vyhlásily, že jejich kandidát byl přesvědčivější. Podle průzkumů Němce přesvědčil kancléř, Merkelová ale překonala očekávání útočným chováním a potvrdila svou silnou pozici.
“Odteď je to jasné – jsou si rovni,” chválil vystoupení Merkelové křesťanský demokrat, hesenský premiér Roland Koch.
“Kancléř byl s debatou velmi spokojen, znamenala jasné vítězství Gerharda Schrödera,” prohlásil naopak mluvčí vlády Béla Anda. Politici obou stran dnes prohlašovali, že debata posiluje jejich stranu ve finiši předvolební kampaně.
Předčasné parlamentní volby v Německu se uskuteční 18. září a zatím vede v průzkumech CDU/CSU se 43 procenty hlasů. Se sedmi procenty pro malou liberální FDP by společná koalice získala 50 procent hlasů. SPD má 31 procent, Zelení sedm procent a nová levice – postkomunisté a WASG – devět procent.
Význam diskuse spočíval v tom, že téměř čtvrtina německých voličů zatím neví, koho bude volit. Debata, v níž kancléř na závěr požádal o novou důvěru pro svou reformní politiku a Merkelová o důvěru pro nový začátek, na ně může zapůsobit.
Dnešní komentáře v denících ale upozorňovaly, že význam podobných debat se přeceňuje a 52 procent nerozhodnutých voličů podle průzkumu společnosti Infratest Dimap uvedlo, že jim duel v rozhodování nepomohl.
Podle Infratest Dimap byl pro 49 procent diváků přesvědčivější Schröder, Merkelovou považovala za vítězku jen třetina diváků. Ležérní Schröder je považován za muže neporazitelného v debatách před kamerami. Je přesvědčivý, pohotový a dobrý řečník. Do debaty proto nastupoval jako favorit.
Hodnocení mediálních expertů je méně razantní a kvalitativní rozdíl byl podle nich méně výrazný. Průzkum Infratest Dimap také odhalil, že podle diváků měla Merkelová lepší argumenty v oblasti trhu práce a zaměstnanosti a rodinné politiky, což jsou v zemi s jedenáctiprocentní nezaměstnaností před volbami důležitá témata.
Diskuse dosáhla rekordní sledovanosti. Vidělo ji skoro 21 milionů lidí, tedy čtvrtina národa, což odpovídá 59,7 procenta všech, kteří se v tu dobu dívali na televizi. Souboj kancléřských kandidátů se stal zatím nejsledovanějším pořadem roku a předčil i debatu z roku 2002, kdy se Schröder utkal s tehdejším kandidátem opozice Edmundem Stoiberem. Tehdy se na diskusi dívalo 15 milionů diváků.
Více než polovina zájemců přitom debatu vysílanou na čtyřech televizních kanálech, sledovala na veřejnoprávní ARD.

×

Fotografka: Reklama v pražských ulicích na mě působila jako facka

Starší článek

Novináři během Katriny ukázali i city

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více