Pivo se mění, pivovary vymýšlejí nebývalé chutě

9. 9. 2005 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nové chutě, nový design, a především celkově inovovaný přístup k prezentaci jednotlivých značek piva – to jsou hlavní trendy v marketinku světových pivovarnických špiček.
Nutí je k tomu stagnující odbyt klasických piv v západní Evropě a v USA. Například belgickému InBev podle včerejších výsledků klesla produkce v západní Evropě o 3,7 a v USA o 2,3 procenta, na rozdíl od více než sedmiprocentního růstu ve střední a východní Evropě.
Jednička na trhu Anheuser Busch například zavádí nový sladový nápoj Tilt, do kterého přidává kofein, guaranu nebo žen-šen. Spolu s Heinekenem zavádí aluminiové lahve štíhlejšího tvaru, které mohou zaujmout i mladé lidi v barech. Mix zvaný Bistro zase s nápojem ze zrní kombinuje džus.
Vzbudit dojem něčeho „neuvěřitelně osvěžujícího“ se snaží britský Scottish & Newcastle podáváním doslova promrzlého piva ze zvlášť upravených píp. Miller sází na značku – organizuje ochutnávkovou kampaň podpořenou spoty v médiích, kde srovnává své pivo s Budweiserem. A Heineken si letos kromě inovací v designu k propagaci zajistil Brada Pitta a Johna Travoltu.
„Už řadu let se hlavní konkurenti na trhu s pivem prezentují velmi podobně. Lidé začali věřit, že všechna piva jsou stejná,“ vysvětluje Norman Adami, výkonný šéf Miller Brewing pro list Financial Times. Pivovary si uvědomují, že lidé jsou ochotni si za víc peněz dopřát větší vzrušení z rafinovaných koktejlů a dříve nevídaných příchutí a vůní, které jim mohou nabídnout. Například kombinace s vodkou, a to těch nejdražších značek, jako je například Grey Goose vodka firmy Bacardi.

Hospodářské noviny, 9.9.2005, autor: (ekr)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.