Oktoberfest: pivo i kontrakty

20. 9. 2005 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Kam na pivo s obchodními partnery? V těchto dnech rozhodně na mnichovský Oktoberfest. Největší světový svátek piva začal v sobotu a potrvá ještě čtrnáct dní. Mnichovskému hospodářství přinese téměř miliardu eur, tedy asi jeden a půl procenta hrubého domácího produktu města.
Zhruba třetinu těchto peněz si připíší hoteliéři, část připadne na nákupy ve městě a okolí a necelá polovina se projí a především propije přímo na festivalu.
A bude co jíst a pít. Pro šest miliónů návštěvníků je připraveno na šest miliónů litrů piva, 480 tisíc kuřat, 360 tisíc párků a klobás a sto volů. Spolu s milovníky piva si užijí také číšníci.
„Za ty dva týdny si vydělám tolik, co jinde za dva měsíce. Je to skvělá příležitost, jak naplnit bankovní konto,“ pochvaluje si Sabine Huberová, kterou cituje agentura Bloomberg.
Návštěvníci zase využívají Oktoberfest k rozptýlení. „Nezaměstnanost, nejistota současného světa, všechno po pěti pivech zapomenete,“ citovala agentura Reuters Gerharda Holzinga, dělníka v automobilovém průmyslu.
Pivní festival využívají takřka všechny místní firmy, aby daly příležitost zaměstnancům a obchodním partnerům se pobavit. A nejde o žádné malé firmičky. Stoly si rezervují takoví giganti jako Siemens či BMW.
Mezi pivem a klobásou se pak občas uzavírají také obchody. „V roce 2003 jsem u vařeného vepřového kolena probíral s jedním manažerem svůj projekt a do dvou týdnů mi pak přiklepli zakázku,“ sdělil Bloombergu Mahéš Kumar. Indický softwarový inženýr tehdy získal kontrakt na vytvoření databáze v hodnotě 4,5 tisíce dolarů.
Podobné zkušenosti má i Svenja Op gen Oorth, šéfka marketinkové agentury. „Pili jsme, bavili se, zpívali bavorské lidové písničky a než přišel večer, měla jsem pro nás v kapse zakázku na vytvoření propagační brožury,“ vzpomíná na loňský festival.
Velké pivovarnické skupiny ale Oktoberfest k obchodním jednáním spíše nevyužívají.
„Není to podnikatelské setkání. Tam se rozhodně žádné obchody neuzavírají. Ale je to opravdu zábava a příjemná příležitost setkat se s tolika pivními fanoušky,“ řekl HN Graham Mackay, šéf koncernu SABMiller před loňským Oktoberfestem.
Mnichovský festival se letos koná již po 172. Poprvé, v roce 1810, se pořádal na oslavu svatby bavorského prince Ludwiga s princeznou Theresou von Sachsen-Hildburghausen.
Tehdy se pilo na louce před hradbami města. Letos se událost koná v halách a stanech na 104 akrech, což odpovídá rozloze více než 50 fotbalových hřišť.

Hospodářské noviny, 20.9.2005, autor: Adam Junek

Redakce MAM

Další zajímavé čtení