Nonstop hospoda Praha

12. 9. 2005 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spát budeme až doma, vysvětluje nápis a myslí to jistě vážně. Poté, co vidíme v ulicích se potácet podnapilé Brity, Němce, Dány, Španěly s hrdým nápisem na tričku „Ožral jsem se v Praze“.
Nic proti razantní kampani: šnek loni ve spotu České centrály cestovního ruchu nebyl ideální. I když nutno dodat, že na rozdíl od magistrátu centrála láká ve svých spotech na příjezd do celé České republiky, a stačí se podívat na obsluhu hospod a restaurací na některých malých městech nebo na jazykovou výbavu prodavačů suvenýrů v některých mimopražských lokalitách – a už jsme se šnekem kamarádi.

Movití k nám nepojedou
Přesto se nová kampaň totálně míjí účinkem, pokud – jak je deklarováno – chceme oslovit movitější klientelu a chceme, aby v Praze zůstala déle. (Když nebudou spát, nepotřebují přece hotely – co tomu říkáte, páni hoteliéři?)
Účinek je žel opačný. Na tento druh reklamy se movitější klientela opravdu ani nepodívá, nebo podívá a od cesty ji to odradí, protože nemá zapotřebí flámovat do bezvědomí v zakouřených pražských hospodách. V zahraničí jsem už dokonce zaslechla hlasy, které říkaly, že incentivní klientela (tedy ta opravdu bohatá, která hledá něco speciálního) do Prahy už nepojede, protože to je dnes ukřičené, našlapané město k prasknutí.

Jde to i bez kruhů pod očima
Co Praze chybí (mohu srovnat s Vídní), je řada velkorysých a dobře organizovaných akcí, kam mohou domácí i turisté zajít třeba zadarmo (ve Vídni po celé léto velkoplošná plátna s každovečerními filmovými představeními oper, operet či koncertů vážné hudby). Že si k tomu koupíte sklenku šampaňského a něco k jídlu asi u stovky stánků s kuchyněmi doslova z celého světa, to už je nadstandardní, a dokonce velmi lukrativní služba. A to vše lze stihnout důstojně, bez kruhů pod očima a ještě se lze i vyspat.
Turisté pijí a oslavují v mnoha městech Evropy. Čím by se měla třeba chlubit Paříž nebo Amsterdam, když ne svou nepřebernou řadou hospůdek, vináren, hospod, klubů, barů a nočních podniků? A pokud sázíme na příjezd mládeže, pro kterou je to doma zakázané ovoce, tudíž na cestě k nám to bude opravdu něco, byla bych opatrnější, neboť po zhlédnutí nové pražské kampaně jim to doma možná zakážou.

ředitelka vídeňského zastoupení agentury CzechTourism

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.