Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na Discovery ven

Redakce MAM12. 9. 2005

Nezkrácená verze textu, který vyšel v Marketing & Media číslo 37.

Start i přistání raketoplánu Discovery sledovalo významné procento televizních diváků mimo domov. Zjistila to výzkumná společnost Arbitron, která měřila sledovanost 62 televizí vč. kabelových, v oblasti Houstonu, Texas (USA).
13% televizních diváků z oblasti Houstonu sledovalo přistání Discovery právě mimo domov (dne 9.8.2005) a jeho start sledovala mimo domov dokonce čtvrtina diváků pěti lokálních TV stanic a čtyř kabelových televizí, které start vysílaly (dne 26. 7. 2005).
Významná mezinárodní výzkumná a marketingová společnost Arbitron zveřejnila dne 30. 8. 2005 výsledky z měření sledovanosti televize pomocí vlastní technologie PPM (Portable People Meter) pro dva důležité dny raketoplánu Discovery (26. 7. a 9. 8. 2005). Zjistila, že významné procento diváků v obou vybraných dnech sledovalo televizi v jiném než domácím prostředí.
Mobilní měřící zařízení Portable People Meter (PPM) je měřícím systémem, který umožňuje měření diváků/posluchačů z hlediska poslechovosti rádií a sledovanosti televizí, vč. kabelových a satelitních a rozlišuje, zda divák/posluchač sleduje/poslouchá médium doma nebo mimo domov.
PPM je měřící zařízení velikosti mobilního telefonu, který sledovaná osoba nosí stále při sobě. Zařízení snímá pouze vysílané kódované záznamy z jednotek měření (rádií, televizí), nikoliv hlasy nebo zvuky.
„S touto unikátní metodou měření sledovanosti televize na kterékoliv místě, kde se divák pohybuje, jsme poprvé přinesli kompletní informace o počtu diváků startu raketoplánu v oblasti Houstonu, ať již sledovali televizi v domácím nebo mimo domácí prostředí,“ říká prezident společnosti Arbitron Pierre Bouvard.
„Začínáme se učit, že měření sledovanosti mimo domov má větší význam než pouze při měření např. sportovních utkání v hospodách a barech,“ dodává Pierre Bouvard.
(zdroj: www.arbitron.com)

Obdobnou inovativní technologii měření přinesla na český trh společnost GfK Praha. GfK Praha v České republice v roce 2004 úspěšně realizovala pilotní výzkum pomocí technologie Radiocontrol a měřila poslechovost rádií a sledovanost televizí v Praze po dobu 12 týdnů. Měřící jednotkou bylo zařízení v podobě hodinek, které testovaná osoba nosila na ruce (zařízení mimo jiné i jako hodinky opravdu fungovalo). Hodinky identifikovaly sledovaná média pomocí srovnání s vzorky vysílání a přinesly tak zajímavá data i ze sledovanosti/poslechovosti mimo domov.
Systémy hardwaru a softwaru Radiocontrol/Telecontrol prokazují svoji kvalitu v řadě zemích již po 15 let. Tento švýcarský systém elektronického měření auditoria televize a/nebo rozhlasu je vedoucím telemetrickým systémem v Evropě a spoléhá na něj mnoho institutů skupiny GfK. Zkušenost se systémem mají – nejen v rámci skupiny GfK – v Maďarsku, Švýcarsku, Rakousku, Německu, Velké Británii, Rusku, Švédsku, Francii, Španělsku, Portugalsku, Ukrajině, Japonsku, Mexiku atd.
Další generace technologie použité GfK Praha (Mediawatch) aspiruje v ČR na pozici doplňkového měření ke stávajícím peoplemetrům a tím zajistit i data ze sledovanosti televize právě mimo domov.

-red-

×

Ve Frankfurtu začíná autosalon

Starší článek

Stamford Managing se chystá převzít pardubické Radio LIFE

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Grayling

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více