Móda pro děti se prodává stále líp

27. 9. 2005 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Značkové oblečení pro nejmenší zákazníky kupuje stále více českých rodičů. Firmy, které se donedávna soustřeďovaly jen na oblečení pro dospělé, proto otevírají stále více specializovaných prodejen s dětskou módou. Nebo alespoň rozšiřují plochy, na kterých „minioblečení“ nabízejí. Potvrzuje to průzkum Hospodářských novin.
Například řetězec Kenvelo začal dětskou módu prodávat před šesti lety ve vybraných obchodech. Před třemi lety začal otevírat speciální prodejny pro děti Kenvelo Kids. Nyní jich je pětina ze všech 65 obchodů řetězce.
Obdobným vývojem prošel i Benetton. Řetězec, který má v Česku dvě desítky prodejen, otevřel už čtyři specializované obchody jen s dětským sortimentem.
Firmám se orientace na malé zákazníky vyplácí: podle propočtu HN, který potvrzují i experti, se dětského textilu prodá ročně v republice za sedm miliard korun.
Přesné statistiky ale neexistují. Český statistický úřad sleduje pouze kolonku „textil“ bez podrobnějšího rozlišení. Češi podle ní nakoupí oblečení za více než čtyřicet miliard korun ročně.
Obchodníkům se značkovým zbožím pro děti se zatím daří především ve velkých městech, zejména v Praze a Brně, kde žijí lidé s vyššími příjmy.
„Chceme ale otevřít prodejnu s dětským oblečením v každém okresním městě,“ oznamuje ambiciózní plány Avihai Hadida z marketinkového oddělení Kenvela. I konkurenti začínají přemýšlet o rozšíření do regionů. „Nejmenší město, ve kterém zatím působíme, je stotisícový Olomouc. Časem chceme ale postupovat i do menších měst,“ potvrzuje ředitel prodejen C&A Aleš Drábek. Dětské zboží prodává jeho společnost již od vstupu na český trh před šesti lety. Letos v létě se ale rozhodla otevřít kvůli zájmu právě prodejny specializované na děti. Zatím dvě.
Do menších měst řetězce míří i kvůli sílící konkurenci. „Dá se očekávat, že řetězce s kvalitním oblečením pro děti budou kopírovat například supermarkety a bojovat o menší trhy. I když ne tak intenzívně,“ tvrdí Martina Drtinová ze společnosti Incoma Research.
Rozšiřovat prodejní síť se přitom vyplácí. Módní řetězce přiznávají, že právě na dětském oblečení vydělávají stále víc. „Po jednotlivých skupinách zákazníků tržby nezveřejňujeme, ale je pravda, že nejvýznamnější je prodej ženám a dětem,“ říká mluvčí H&M pro Česko Hilda Grandtis.
Za první polovinu roku utržil řetězec H&M v Česku téměř půl miliardy korun, dvakrát více než za stejné období loni.
„Tržby rostou každým rokem, letos asi o deset procent,“ přidává se Jaroslav Matoušek ze společnosti Central Services Management, která v Česku provozuje vedle řetězce Next i síť specializovaných prodejen s výrobky pouze pro děti Mothercare.
Velké peníze si ale nechávají ujít čeští výrobci, kteří do obchodů dodávají jen minimálně.

Hospodářské noviny, 27.9.2005, autor: Miroslav Čepický, Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.