Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Móda pro děti se prodává stále líp

Redakce MAM27. 9. 2005

Značkové oblečení pro nejmenší zákazníky kupuje stále více českých rodičů. Firmy, které se donedávna soustřeďovaly jen na oblečení pro dospělé, proto otevírají stále více specializovaných prodejen s dětskou módou. Nebo alespoň rozšiřují plochy, na kterých “minioblečení” nabízejí. Potvrzuje to průzkum Hospodářských novin.
Například řetězec Kenvelo začal dětskou módu prodávat před šesti lety ve vybraných obchodech. Před třemi lety začal otevírat speciální prodejny pro děti Kenvelo Kids. Nyní jich je pětina ze všech 65 obchodů řetězce.
Obdobným vývojem prošel i Benetton. Řetězec, který má v Česku dvě desítky prodejen, otevřel už čtyři specializované obchody jen s dětským sortimentem.
Firmám se orientace na malé zákazníky vyplácí: podle propočtu HN, který potvrzují i experti, se dětského textilu prodá ročně v republice za sedm miliard korun.
Přesné statistiky ale neexistují. Český statistický úřad sleduje pouze kolonku “textil” bez podrobnějšího rozlišení. Češi podle ní nakoupí oblečení za více než čtyřicet miliard korun ročně.
Obchodníkům se značkovým zbožím pro děti se zatím daří především ve velkých městech, zejména v Praze a Brně, kde žijí lidé s vyššími příjmy.
“Chceme ale otevřít prodejnu s dětským oblečením v každém okresním městě,” oznamuje ambiciózní plány Avihai Hadida z marketinkového oddělení Kenvela. I konkurenti začínají přemýšlet o rozšíření do regionů. “Nejmenší město, ve kterém zatím působíme, je stotisícový Olomouc. Časem chceme ale postupovat i do menších měst,” potvrzuje ředitel prodejen C&A Aleš Drábek. Dětské zboží prodává jeho společnost již od vstupu na český trh před šesti lety. Letos v létě se ale rozhodla otevřít kvůli zájmu právě prodejny specializované na děti. Zatím dvě.
Do menších měst řetězce míří i kvůli sílící konkurenci. “Dá se očekávat, že řetězce s kvalitním oblečením pro děti budou kopírovat například supermarkety a bojovat o menší trhy. I když ne tak intenzívně,” tvrdí Martina Drtinová ze společnosti Incoma Research.
Rozšiřovat prodejní síť se přitom vyplácí. Módní řetězce přiznávají, že právě na dětském oblečení vydělávají stále víc. “Po jednotlivých skupinách zákazníků tržby nezveřejňujeme, ale je pravda, že nejvýznamnější je prodej ženám a dětem,” říká mluvčí H&M pro Česko Hilda Grandtis.
Za první polovinu roku utržil řetězec H&M v Česku téměř půl miliardy korun, dvakrát více než za stejné období loni.
“Tržby rostou každým rokem, letos asi o deset procent,” přidává se Jaroslav Matoušek ze společnosti Central Services Management, která v Česku provozuje vedle řetězce Next i síť specializovaných prodejen s výrobky pouze pro děti Mothercare.
Velké peníze si ale nechávají ujít čeští výrobci, kteří do obchodů dodávají jen minimálně.

Hospodářské noviny, 27.9.2005, autor: Miroslav Čepický, Zuzana Luňáková

×

Karty CCS s kampaní

Starší článek

ČEZ spouští „8 v jednom“

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více