Mezi nejznámější značky spodního prádla patří stále české výrobky

5. 9. 2005 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Mezi nejznámější značky spodního prádla patří i v záplavě zahraničního zboží včetně luxusního spodního prádla stále výrobky českých textilních firem, které v průzkumech na prvních místech zmiňují především ženy. Naopak muži nejčastěji znají spodní prádlo Adidas a až na dalších pozicích se umístily tuzemské značky těchto výrobků. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Praha.
Na prvním místě v kategorii nejznámějších značek dámského spodního prádla skončila Triola, kterou uvedlo 27 procent respondentek průzkumu. Druhá příčka patří společnosti Elite (23 procent) a třetí pozice společnosti Jitex Písek (21 procent). U mužského spodního prádla zvítězila značka Adidas (23 procent), druhý je Jitex Písek (17) a třetí Triola (13 procent).
S výsledky průzkumu společnosti GfK Praha koresponduje nabídka mnohých obchodů. „V nabídce obchodů Tesco je zastoupeno převážně zboží od českých dodavatelů, ale využíváme rovněž dovozů z celého světa,“ řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
Z pánského spodního prádla jsou nyní podle ní nejpopulárnější takzvané boxerky, které v prodejích předstihly tradiční slipy. V kategorii dámského spodního prádla je situace složitější. „V nejlevnějším sortimentu převažují klasické kalhotky, v luxusnějším dámy často nakupují i kalhotky krajkové či string (takzvaná tanga), oblíbené jsou rovněž soupravy spodního prádla v jednotném stylu,“ uvedla. Také v obchodech Marks & Spencer v oblibě vítězí také standardní dámské kalhotky, za kterými následují bikiny a tanga.
U žen podle Matouškové roste obliba bezešvého spodního prádla. Z pohledu barev jsou české zákaznice poměrně konzervativní a většinou dávají přednost klasické černé nebo bílé barvě. „Vedle nich se ve stále větší míře prosazuje spodní prádlo barevné,“ podotkla Matoušková. „Zákaznice dávají přednost klasickým barvám a různé výraznější barvy se příliš neprosazují,“ uvedla mluvčí české pobočky společnosti Marks & Spencer Renata Fišerová. Dodala, že zákazníci však kladou velký důraz na materiálové složení spodního prádla a tíhnou k přírodním materiálům.
Většina lidí při nákupu spodního prádla podle odborníků míří do hypermarketů, kde lze na jednom místě sehnat levné spodní prádlo i luxusnější zboží. Například obchody Tesco nabízí nejlevnější kalhotky a pánské slipy za 24,9 koruny. „Máme však i luxusnější sortiment, a to zejména v obchodních domech Tesco, kde může cena podprsenky přesáhnout i 1000 korun. V hypermarketech Tesco činí potom cena nejdražších podprsenek maximálně 600 korun,“ podotkla Matoušková.
Relativně levné spodní prádlo lze však nakoupit také v obchodech Marks & Spencer, kde například jedny dámské kalhotky přijdou při nákupu balení po pěti kusech na 49 korun. Nejlevnější pánské boxerky stojí 94 korun a slipy 70 korun. Za luxusnější výrobky ovšem musí lidé připlatit. Nejdražší dámské kalhotky zde stojí 580 korun a podprsenky 1250 korun. Pánské boxerky přijdou na 380 korun a slipy na 280 korun. „Zájem zákazníků je rozprostřen mezi všechny typy,“ podotkla Fišerová.
Nejvyšší prodej spodního prádla hlásí obchodníci v předvánočním období a na svátek svatého Valentýna, protože spodní prádlo patří v ČR mezi oblíbené dárky. „Oba svátky představují ideální příležitost pro obdarování blízkých. Pro tyto příležitosti chystá společnost Tesco obvykle i nabídku spodního prádla v dárkovém balení,“ řekla Matoušková.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.