Lidé v regionu chtějí více vydělávat i utrácet

22. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Až tři z pěti obyvatel států střední a východní Evropy jsou připraveni více pracovat, aby si mohli dovolit vynaložit více peněz za spotřební zboží. Vyplývá to ze studie institutu Fessel-GfK, který zkoumal konzumní trendy v 11 zemích.
Nejmenší chuť obětovat část svého volného času na úkor delšího pobytu v zaměstnání projevilo 46 procent respondentů v Chorvatsku, naopak nejochotnější „dříči“ jsou prý na Ukrajině (65 procent). Když institut prováděl loni průzkum v pěti největších západoevropských zemích, v Německu, Francii, Británii, Itálii a Španělsku, činil průměr jen 37 procent.
Utrácet stále více za věci denní spotřeby jsou prý odhodláni nejvíce občané Polska; plných 55 procent je ochotno provětrávat svoji peněženku ještě častěji než dosud. Na opačném konci škály figurují finančně zdrženliví Rumuni (jen 24 procent). Průměr v západní Evropě činí 39 procent. Hodnoty získané v Česku nebo na Slovensku zpráva agentury APA neuvádí.
Průzkum se uskutečnil v období prvních šesti měsíců letošního roku a osloveno bylo na 12 000 vybraných lidí z Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvatska, České republiky, Maďarska, Polska, Rumunska, Ruska, Srbska a Černé Hory, Slovenska a Ukrajiny.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.