Koncem roku má mít přehrávač DVD třetina domácností

21. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Z neobvyklé technické novinky se za posledních pět let stalo v Česku masově používaným zdrojem domácí zábavy DVD. V srpnu DVD přehrávače, systémy domácího kina a DVD rekordéry používalo více než 20 procent domácností, do konce letošního roku se tento podíl může zvětšit až na téměř 30 procent, řekl Pavel Borowiec ze společnosti DVD Group.cz.
Borowiec očekává, že do konce prosince budou české domácnosti vybaveny celkem více než milionem přehrávačů a rekordérů DVD a systémů domácího kina. „DVD rekordéry se stávají vzhledem k výraznému poklesu cen silně konkurenceschopnými vůči VHS rekordérům,“ konstatoval.
V prvním pololetí letošního roku se v Česku prodalo 1 035 000 nosičů DVD s filmy oproti 682 000 v předchozím roce. „Distributoři se snížením cen brání proti stoupající vlně porušování autorských práv,“ uvedl Borowiec. Pořizování nelegálních kopií totiž snižuje příjmy producentů českých filmů. „Může se to negativně projevit na původní české tvorbě a komplikovat digitalizaci klasických filmových děl a podporu uměleckých projektů,“ míní Borowiec. Trh s DVD také musí čelit zvýšení daně z přidané hodnoty pro videopůjčovny na 19 procent.
Do konce letošního roku bude na domácím trhu k dispozici více než 4000 DVD titulů v české verzi. „Zájemci o filmy tak mají příležitost vytvářet domácí videotéky, což je trend, který ovládl americký i evropský trh s filmovými nosiči,“ uvedl Borowiec.
V září mají svou premiéru na DVD například snímky Letec, Pád Třetí říše, Kameňák 3, Příběhy obyčejného šílenství, Skřítek, Černý Petr nebo speciální edice Gladiátora; v říjnu se majitelé DVD přehrávačů mohou těšit například na Tlumočnici, Milenky a vrahy nebo Slečnu Drsňák 2. O měsíc později si mohou DVD videotéky obohatit například o snímky Madagaskar, Karlík a továrna na čokoládu nebo o Stopařova průvodce po galaxii.
Novinkou je od září také miniaturní disk UMD, nový formát digitálního nosiče filmů, her a hudebních nahrávek určený pro herní konzole PlayStation Portable. Společnost Bontonfilm již přinesla na trh první tituly jako Spider-Man 2, Hellboy nebo XXX v české verzi.
Novinky v oblasti domácího kina představí výstava Home Cinema Praha 2005, která dnes začala v pražském hotelu Diplomat a potrvá do čtvrtka.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.