“Hospodyňky” už zastiňují Carrie
Obrovská divácká sledovanost, lukrativní reklamní kontrakty pro hlavní představitelky, prestižní televizní ocenění, děj jednotlivých epizod nabitý drahým product placementem. Řeč není o kultovním Sexu ve městě. Nový komediální seriál Desperate Housewives, jehož druhou sérii začne americká stanice ABC vysílat tuto neděli, si během jediné sezóny vydobyl pozici, o níž se konkurenčním projektům nesnilo.
Luxus i černý humor
Vrcholem prvního úspěšného roku seriálu Desperate Housewives (volně přeloženo Zoufalé hospodyňky) bylo pondělní udílení prestižních televizních cen Emmy.
Čtyři >>Hospodyňky#171# nemají k zoufalství důvod. Marcia Crossová, Nicollette Sheridanová, Felicity Huffmanová a Eva Longoria v noci na pondělí oslavovaly první trofeje Emmy.
Série o čtyřech mladých provdaných ženách “odložených” v luxusních rodinných domech v prestižní čtvrti na předměstí zaujala během první sezóny nejen milióny divaček – každou epizodu sledovalo jen v Americe na dvacet miliónů domácností.
Hospodyňky” navíc vtrhly už i na evropský televizní trh, vysílají se například v Británii a ve Španělsku. Čeští diváci si na ně však zatím musí počkat.
Černý humor “Hospodyněk” se zalíbil i kritice. Na televizních obdobách filmových Oscarů v noci na pondělí sice seriál Desperate Housewives neproměnil triumfálních patnáct nominací, ale trofeje za režii a hlavní ženský herecký výkon v hlavní roli americká média okamžitě označila za úspěch.
Ceny jsou však jen třešničkou na dortu. “Hospodyňky” totiž okouzlily zejména inzerenty. “Přátelé i Carrie Bradshawová jsou zjevně zapomenuti. Rodí se nový marketinkový kult,” uvedl expert na reklamní průmysl Stuart Elliott pro list The New York Times. Podle něj je sláva “Hospodyněk” teprve na začátku. “Obchodníky láká atraktivní zápletka i zasazení děje do luxusní vilové čtvrti – mohou tak využít nejdražší zboží, podobně jako tomu bylo například v seriálu Sex ve městě,” doplnil.
Vedle product placementu – jednotlivé seriálové “Hospodyňky”, které “za svobodna” působily v atraktivních branžích jako modeling či reklamní trh, mají oblíbené značky i styl oblečení – se však seriál stal i pilířem řady reálných reklamních kampaní.
Kampaň pro každou
Provázání seriálu s reklamou je zjevně efektivní oboustranně – sledovanost Desperate Housewives stále roste. Prakticky všechny představitelky hlavních rolí se během první sezóny vysílání staly tváří určité značky, kterou nyní propagují na billboardech, v módních časopisech a v televizních i rádiových kampaních.
Důvod? “Vedle rostoucí popularity všech čtyř hlavních hereček hraje svou roli i fakt, že hrdinky seriálu jsou navzdory jeho názvu silné, sebevědomé ženy. Takové charaktery jsou pro inzerenty tradičně nejžádanější,” uvedl Randy Grier, marketinkový šéf společnosti Cadbury Schweppes America Beverages. Právě tento potravinářský koncern oslovil herečky Marciu Crossovou (seriálová Bree Van De Kampová) a Nicollette Sheridanovou (v seriálu Edie Brittová). Ty se záhy staly hvězdami reklamních spotů na luxusní verzi nápoje 7Up Plus Line, čímž nahradily právě své “kolegyně” ze Sexu ve městě Kirstin Davisovou a Cynthii Nixonovou. Sheridanová navíc propaguje i luxusní šperky značky Di Modolo.
Nejžádanější reklamní hvězdou ze seriálu Desperate Housewives je herečka Eva Longoria (v seriálu někdejší modelka Gabrielle Solisová). Záhy po televizním startu “Hospodyněk” se stala tváří americké divize luxusní kosmetické firmy L’Oréal Paris, jejíž produkty v minulosti propagovaly například Laetizia Casta či Milla Jovovichová. “Eva je teď díky seriálu miláčkem desítek miliónů Američanů, to není špatný vklad do začátku,” komentovala Carla Hamiltonová, šéfka newyorské divize firmy, obsazení do té doby méně známé herečky do všech důležitých kampaní L’Oréalu.
Hospodářské noviny, 23.9.2005, autor: Irena Zemanová
Podobné zprávy
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
