Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Home Credit: Češi nakupují na splátky mobily, Slováci nábytek

Redakce MAM26. 9. 2005

Češi a Slováci nakupují na splátky odlišně. Na Slovensku se na splátky pořizuje o něco více elektroniky, nábytku a domácích potřeb, zatímco Češi vedle elektrospotřebičů takto nakupují spíše mobilní telefony a výpočetní techniku. Češi mají obecně o nákup na splátky menší zájem než jejich východní sousedé. Vyplývá to z informací společností Home Credit Finance a Home Credit Slovakia, které v obou zemích dlouhodobě působí.
V ČR i na Slovensku je tzv. černá a bílá elektronika (Hi-Fi věže, televizory, DVD, resp. ledničky, pračky) na čelních pozicích. Obdobná místa v žebříčku zaujímá také nábytek a domácí potřeby. Na Slovensku ale tyto dvě stěžejní komodity tvoří větší podíl na celkovém objemu a dosahují 63 procent proti 50 procentům v ČR.
Češi si daleko více půjčují na mobilní telefony, které figurují na třetím místě, zatímco u Slováků jsou až desáté. Rovněž nákup výpočetní techniky na splátky je více rozšířen v Česku než na Slovensku.
Výrazně odlišná jsou i místa používání stříbrné karty Home Credit. Slováci utratí z celkově poskytnutého objemu peněz přes karty ve své zemi 97 procent a jen tři procenta v zahraničí, zatímco Češi v zahraničí utratí takto sedmkrát více, tedy 20 procent.
Domácnosti na Slovensku mají k nákupu na splátky vstřícnější postoj než české domácnosti. Podle výzkumu agentury TNS AISA využilo někdy nákup na splátky v ČR 36 procent domácností. Plány pořídit si zboží nebo služby na splátky má 28 procent českých domácností. Na Slovensku nákup na splátky využilo téměř dvakrát více domácností (60 procent) a poprvé či opakovaně totéž plánuje proti Česku také téměř dvojnásobek (55 procent).
Trhy spotřebitelského financování se podobají v profilech spotřebitelů. Typickými klienty Home Credit, kteří nakupují na splátky, jsou ženy i muži, mírně však převažují muži. Věkový průměr se pohybuje v rozmezí 25 až 55 let, nejvíce je zastoupena skupina třicátníků. Nejčastěji nakupují na splátky lidé se středním vzděláním a s jedním nebo dvěma dětmi. Průměrný poskytovaný úvěr překročil hranici 10 000 korun a má splatnost do jednoho roku. Měsíční splátka činí v průměru mezi 800 až 900 Kč, respektive Sk.

×

Dovolenou na kole trávil milion Čechů

Starší článek

Karty CCS s kampaní

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více