Berete drogy? Pak nebudete naší tváří. Tak zareagovalo vedení švédského řetězce Hennes & Mauritz na aféru modelky Kate Mossové, která se přiznala, že nedávno brala kokain.
„Pokud někdo má být tváří značky H&M, pak se musí podle toho také chovat,“ citoval server The New York Times Jennifer Uglialorovou, mluvčí švédské firmy.
Původně, když aféra vypukla, se řetězec postavil za Mossovou a chtěl jí dát „ještě jednu šanci“. Zákazníci ale tak shovívaví nebyli a bombardovali firmu telefonáty a maily s tím, že někdo jako Mossová nemůže propagovat oblečení pro mladé.
Kampaň s tváří jednatřicetileté modelky měla startovat v listopadu a propagovat zbrusu novou kolekci, kterou pro H&M vytvořila Stella McCartneyová. Už vloni vsadil řetězec na hvězdného návrháře. Řadu oblečení tehdy navrhl Karl Lagerfeld.
Mossová, která ročně vydělá modelingem devět miliónů dolarů, se objevuje také v inzerátech pro firmy Chanel, Christian Dior, Burberry či Gloria Vanderbilt. Právě včera se Chanel připojil k H&M a oznámil, že smlouvu s Mossovou neobnoví.
„Dobře si rozmyslíme, zda se slečnou Mossovou budeme chtít i příště spolupracovat,“ sdělil Jack Gross, šéf firmy Gloria Vanderbilt. Firmy Dior a Burberry se odmítly vyjádřit.
Drogy se ve světě modelingu starají o aféry často. Nejznámější je případ modelky časopisu Vogue Gii Carangiové. Její příběh se dostal i na filmové plátno. Modelku tehdy ztvárnila relativně neznámá Angelina Jolie a kritika její výkon chválí dodnes. Konec kariéry přinesly drogy v devadesátých letech také supermodelce Amy Wessonové.
Hospodářské noviny, 22.9.2005, autor: (aju)