Fotografka: Reklama v pražských ulicích na mě působila jako facka

6. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výstava nazvaná Jako facka dokumentuje využívání ženského těla v reklamě na pražských ulicích. „Když jsem přijela do Prahy, byla jsem zděšena, kolik je zde urážlivých plakátů, které využívají žen v sexuálních pózách,“ řekla autorka expozice Beth Lazroeová. Černobílé fotografie plakátů v pražských ulicích budou vystaveny na pražské Staroměstské radnici do 20. září.
„Ženské tělo je v reklamě na pražských ulicích používáno daleko více, než je obvyklé v západních metropolích,“ řekla jedna z organizátorek výstavy Alena Králíková. S tímto názorem souhlasí i autorka výstavy, která pochází z New Yorku a část svého života strávila v Irsku a Dánsku.
„Věci, které mě uhodily hned do očí, zůstávají pro Čechy, kteří se mezi nimi pohybují každý den, těžko viditelné,“ řekla Lazroeová. Její pocit charakterizuje i název výstavy Jako facka. Příliš liberální postoj české společnosti k nahým ženám v reklamách vadí ale i některým českým ženám.
Králíková toleruje ženské tělo v reklamách na výrobky, se kterými bezprostředně souvisí, například v reklamě na dámské prádlo. „Ale když jde o výrobky, které s tím nemají nic společného, třeba obkládačky, tak mě její použití uráží,“ konstatovala.
Použití krásného ženského těla podle ní vždy přitáhne pozornost. „Reklamy by měly být nápadité a vtipné, ale ne prvoplánové,“ soudí Králíková. Upozorňuje, že reklamy jinde ve světe více respektují ženské či mužské tělo, snaží se využívat humor. „Na nahotu koupíte všechny,“ ironicky dodala.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.