Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Fotografka: Reklama v pražských ulicích na mě působila jako facka

Redakce MAM6. 9. 2005

Výstava nazvaná Jako facka dokumentuje využívání ženského těla v reklamě na pražských ulicích. “Když jsem přijela do Prahy, byla jsem zděšena, kolik je zde urážlivých plakátů, které využívají žen v sexuálních pózách,” řekla autorka expozice Beth Lazroeová. Černobílé fotografie plakátů v pražských ulicích budou vystaveny na pražské Staroměstské radnici do 20. září.
“Ženské tělo je v reklamě na pražských ulicích používáno daleko více, než je obvyklé v západních metropolích,” řekla jedna z organizátorek výstavy Alena Králíková. S tímto názorem souhlasí i autorka výstavy, která pochází z New Yorku a část svého života strávila v Irsku a Dánsku.
“Věci, které mě uhodily hned do očí, zůstávají pro Čechy, kteří se mezi nimi pohybují každý den, těžko viditelné,” řekla Lazroeová. Její pocit charakterizuje i název výstavy Jako facka. Příliš liberální postoj české společnosti k nahým ženám v reklamách vadí ale i některým českým ženám.
Králíková toleruje ženské tělo v reklamách na výrobky, se kterými bezprostředně souvisí, například v reklamě na dámské prádlo. “Ale když jde o výrobky, které s tím nemají nic společného, třeba obkládačky, tak mě její použití uráží,” konstatovala.
Použití krásného ženského těla podle ní vždy přitáhne pozornost. “Reklamy by měly být nápadité a vtipné, ale ne prvoplánové,” soudí Králíková. Upozorňuje, že reklamy jinde ve světe více respektují ženské či mužské tělo, snaží se využívat humor. “Na nahotu koupíte všechny,” ironicky dodala.

×

Zeleným vadí reklama na nábor modelek

Starší článek

Po TV duelu tvrdí CDU i SPD, že jejich kandidát v debatě zvítězil

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více