Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

EU a USA se dohodly na ochraně evropských jmen vín

Redakce MAM15. 9. 2005

Zástupci Evropské unie a Spojených státu dosáhli první fáze dohody o obchodu s vínem, která má ochránit nejznámější evropská jména jako Champagne, Chianti, Madeira a Sherry. Používání těchto jmen výrobci v USA by podle dohody mělo být omezené, oznámila Evropská komise.
V rámci dohody USA také nebudou požadovat od produktů z EU novou certifikaci a budou akceptovat pravidla, která pro označení používá EU, napsala agentura Reuters.
EU a USA vedou spor kvůli obchodu s vínem již 20 let. Evropská komisařka pro zemědělství a rozvoj venkova Mariann Fischerová-Bölová dohodu přivítala. “Jsem potěšena, že se nám podařilo dokončit tuto velmi důležitou dohodu,” uvedla v prohlášení komise. Upozornila také, že Spojené státy jsou největším obchodním partnerem evropských vinařů a dovoz vína z EU do USA loni činil dvě miliardy eur (zhruba 60 miliard korun).
Americký Kongres nyní musí schválit změnu statutu u 17 jmen evropských vín, které jsou v zemi považovány za běžné odrůdy. Kromě již výše jmenovaných se ochrana týká také značek Port, Claret, Malaga, Moselle či Tokay.

×

Vypínání analogového rozhlasu?

Starší článek

Přenosy z basketbalu budou i na internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Radana Čechová

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry

Společenské hry jsou jedním z mála segmentů trhu, kterému se dařilo, říká Pavel Prachař z Mindoku
19. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Před pár dny vypukla v mé sociální bublině zajímavá debata kolem postu Davida Navrátila z České spořitelny, který poukazoval na průzkum od Deloitte…
19. 4. 202118. 4. 2021
Newsletter

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více