Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Cui bono? aneb Kde byl mikrofon?

Redakce MAM8. 9. 2005

Zveřejnění rozhovoru mezi bývalým ředitelem kabinetu dvou premiérů Zdeňkem Doleželem a polským lobbistou Jackem Spyrou znovu oživilo debatu o práci českých médií, která začala v souvislosti s aférou financování bytu bývalého premiéra Stanislava Grosse. Na počátku obou afér stála média. V Grossově případě to byly zprávy deníku MF Dnes, které porovnávaly cenu premiérova bytu s jeho příjmy. V případě Unipetrolu odstartovala aféru televize Nova, která natočila skrytou kamerou rozhovor vládního úředníka a premiérova poradce s kontroverzním soukromým lobbistou. Zatímco údaje o Grossově bytu získali novináři vlastními silami z veřejných zdrojů, reportáž televize Nova o možné korupci v souvislosti s privatizací Unipetrolu by asi nevznikla bez informací utajeného zdroje, o němž reportér Janek Kroupa řekl, že ho neprozradí, protože je to “luxusní informátor,” kterého by nerad ztratil. Není problém skrytě a na velkou vzdálenost natáčet obraz jakékoli scény, dokonce i bez denního světla. Ovšem pro srozumitelný záznam zvuku je třeba mít dobře ukrytý mikrofon, přičemž ty dálkové se ukrýt moc nedají. Když se reportéři ČT ptali svého kolegy z TV Nova na to, kam mikrofon umístil, Kroupa odmítl odpovědět s tím, že to “bych vám už moc napověděl.” Není vyloučeno, že informátorem i nositelem skrytého mikrofonu mohl být jeden ze tří účastníků rozhovoru, což naznačil i komentátor Hospodářských novin Tomáš Němeček, který v pondělí napsal: “Je proto v logice věci, pokud to byl Spyra, kdo pomohl tajnou nahrávku pořídit a zveřejnit.” Na jedné straně patří reportérům TV Nova dík za to, že upozornili na hrozbu možného korupčního jednání vládních úředníků. Na straně druhé však takový způsob natáčení reportáží vytváří nebezpečí, že nezávislé médium v honbě za atraktivními tématy od utajených informátorů ztratí svou suverenitu a namísto veřejnosti začne sloužit cizím partikulárním politickým či obchodním zájmům.

Ekonom, 8.9.2005, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

×

ČT chce nabídnout alternativu k “agresivním a amorálním” pořadům

Starší článek

Asi třetina Čechů kupuje měsíčně 16 až 30 litrů benzinu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heineken

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více