ČT asi začne řádně digitálně vysílat až v polovině října

30. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize zřejmě zahájí řádné digitální vysílání všech tří svých programů až v polovině října. Ještě před 14 dny její zástupci uváděli jako termín startu začátek října. ČT podle mluvčího Martina Krafla má povolení k řádnému digitálnímu vysílání programů ČT1 a ČT2, ale povolení k řádnému digitálnímu vysílání ČT24 bude účinné až v polovině příštího měsíce. „Vzhledem k tomu má ČT zájem zahájit řádné digitální vysílání všech svých tří stávajících programů v polovině října,“ uvedl.
V době spuštění služby nebude digitální vysílání dostupné na území celé republiky. Pokryta by měla být Praha prostřednictvím vysílačů Praha-město a Cukrák a postupně Brno a Ostrava. Další lokality přibudou postupně. „Je to otázka technických možností Českých radiokomunikací JTR a také ceny, ČT bude muset platit jak za dosavadní analogový, tak nově i digitální přenos,“ vysvětlil Krafl s tím, že televize s Českými radiokomunikacemi stále jedná.
Digitální pozemní vysílání je v ČR zatím ve stadiu zkušebního provozu. Povolení vysílat v regulérním režimu dostala ČT od Českého telekomunikačního úřadu v červenci s tím, že tak musí učinit do půlroku.
Digitální pozemní vysílání má v budoucnu zcela nahradit současné analogové, což mimo jiné umožní v první fázi vyslat do éteru až 24 celoplošných televizních programů na rozdíl od současných čtyř. V sítích budou k naladění i rozhlasové stanice. Digitální TV vysílání nabídne lidem mnohem lepší obraz či doplňkové služby; pro příjem digitálního vysílání je nutný takzvaný set-top box, jehož cena začíná zhruba na 2000 korunách.
V současné době existují tři zkušební digitální sítě, takzvané multiplexy. Jedna síť je vyhrazena pro Českou televizi a Český rozhlas, pro další dvě sítě vyhlásila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání loni v listopadu licenční řízení, které zatím neskončilo.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.