Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT asi začne řádně digitálně vysílat až v polovině října

Redakce MAM30. 9. 2005

Česká televize zřejmě zahájí řádné digitální vysílání všech tří svých programů až v polovině října. Ještě před 14 dny její zástupci uváděli jako termín startu začátek října. ČT podle mluvčího Martina Krafla má povolení k řádnému digitálnímu vysílání programů ČT1 a ČT2, ale povolení k řádnému digitálnímu vysílání ČT24 bude účinné až v polovině příštího měsíce. “Vzhledem k tomu má ČT zájem zahájit řádné digitální vysílání všech svých tří stávajících programů v polovině října,” uvedl.
V době spuštění služby nebude digitální vysílání dostupné na území celé republiky. Pokryta by měla být Praha prostřednictvím vysílačů Praha-město a Cukrák a postupně Brno a Ostrava. Další lokality přibudou postupně. “Je to otázka technických možností Českých radiokomunikací JTR a také ceny, ČT bude muset platit jak za dosavadní analogový, tak nově i digitální přenos,” vysvětlil Krafl s tím, že televize s Českými radiokomunikacemi stále jedná.
Digitální pozemní vysílání je v ČR zatím ve stadiu zkušebního provozu. Povolení vysílat v regulérním režimu dostala ČT od Českého telekomunikačního úřadu v červenci s tím, že tak musí učinit do půlroku.
Digitální pozemní vysílání má v budoucnu zcela nahradit současné analogové, což mimo jiné umožní v první fázi vyslat do éteru až 24 celoplošných televizních programů na rozdíl od současných čtyř. V sítích budou k naladění i rozhlasové stanice. Digitální TV vysílání nabídne lidem mnohem lepší obraz či doplňkové služby; pro příjem digitálního vysílání je nutný takzvaný set-top box, jehož cena začíná zhruba na 2000 korunách.
V současné době existují tři zkušební digitální sítě, takzvané multiplexy. Jedna síť je vyhrazena pro Českou televizi a Český rozhlas, pro další dvě sítě vyhlásila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání loni v listopadu licenční řízení, které zatím neskončilo.

×

Nová značka Visa Commercial

Starší článek

Poslanci se přou o reklamu na alkohol

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Česká televize

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více