Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Cizinci utratili více peněz, růst je však za očekáváním

Redakce MAM7. 9. 2005

Cizinci letos utratili v Česku v prvním pololetí víc peněz než loni. Devizové příjmy z cestovního ruchu tak vzrostly téměř o dvě procenta a dosáhly přibližně 49,5 miliardy korun. Aktuální čísla včera zveřejnila Česká národní banka.
Dvouprocentní růst není ale podle analytiků nijak radostný. Do České republiky by totiž mělo letos přijet asi o deset procent turistů více než loni. To znamená, že devizové výdaje přepočtené na jednoho cizince klesají.
“V pomalejším růstu příjmů proti příjezdům se odráží kratší délka pobytu turistů v zemi. Důvodem je i sílící množství chudších turistů, kteří do Česka přijíždějí. “Jedná se například o turisty z Velké Británie, kteří se do tuzemska jezdí především bavit,” říká,” Jaromír Beránek, ředitel společnosti Mag Consulting.
Pololetní výsledek přitom táhlo zejména druhé čtvrtletí. V prvním čtvrtletí totiž devizové příjmy klesly o 1,8 procenta.
Za celý rok Beránek očekává růst devizových příjmů o tři až sedm procent na 110 až 115 miliard korun proti loňským 107 miliardám.
Státní agentura na podporu turistiky CzechTourism očekává podle agentury ČTK růst na 110 miliard korun. Stále by se tak devizové příjmy nevrátily na úroveň před teroristickými útoky na USA v roce 2001, kdy dosahovaly 118 miliard korun.
Ještě větší růst zaznamenala ČNB u devizových výdajů na turistiku. Ty byly v prvním pololetí vyšší o téměř tři procenta a činily 26 miliard korun.
Beránek se domnívá, že by se celkové devizové výdaje mohly zvýšit o tři až osm procent na 60 až 63 miliard korun proti loňským 58,4 miliardy.

Hospodářské noviny, 7.9.2005, autor: Hana Vorlíčková

×

Obchodní řetězec Tesco vstoupil na trh pohonných hmot

Starší článek

Kvůli rádiu Praha změní územní plán

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více