Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi utrácejí za oděvy stále více

Redakce MAM15. 9. 2005

Češi stále více dbají na svůj zevnějšek. Za obuv a oblečení vydávají každým rokem více peněz. Potvrzují to obchodníci i statistiky.
“Tržby za textil pravidelně rostou od září 2003,” říká mluvčí Českého statistického úřadu Jana Bondyová. Dynamika růstu tržeb za textil patří dlouhodobě k nejvyšším. Dokládá to i poslední vývoj maloobchodních tržeb za červenec. Zatímco celkově meziročně obchodníci utržili o necelá dvě procenta více, za textil a obuv lidé utratili o 12,2 procenta více.
Růst tržeb zaznamenávají jak supermarkety, tak specializované prodejny s dražším zbožím. “Zájem o luxusní oblečení se zvyšuje, ve srovnání s minulým rokem se naše tržby zvedly asi o 15 procent,” říká vedoucí prodejen Hugo Boss Alexandra Udženija. Dodává, že průměrná cena obleku je 16 tisíc korun a se slevou je kupuje jen málokdo. “Většina zákazníků raději žádá větší výběr zboží a zaplatí plnou cenu,” říká Udženija.
Velká skupina lidí v jiných obchodech ale slevy využívá. Podle Martiny Drtinové z Incoma Research právě to může být důvodem výrazného růstu červencových obratů. Sezónní zlevnění se projevilo také na tržbách největšího prodejce textilu v Česku, firmy Tesco Stores. “Obrat za oblečení se dlouhodobě zvedá, v červenci byl jeho růst podpořen slevami,” říká mluvčí Tesca Jana Matoušková. Stejný trend zaznamenávaly i další supermarkety. “Ještě více než textil se prodávala obuv,” říká vedoucí marketinku Globusu Boris Malý. Řetězce však nechtějí uvést konkrétní procentní nárůst.
Ten prozrazuje ředitel prodejen La Halle David Pažitka: “V červenci jsme proti loňsku za obuv utržili o polovinu, za oblečení o pětinu více než loni.” Prodej byl ale podpořen výraznými slevami spojenými s odchodem z českého trhu. Poslední prodejna byla uzavřena v srpnu.
Podle Incomy neexistuje jednoznačný trend na trhu s oblečením. Přestože mnoho lidí upřednostňuje levné nákupy na tržištích a ve slevách, s rostoucí životní úrovní také posilují specializované prodejny. A klesá zájem o zboží z druhé ruky. Second handům se v červenci meziročně snížily tržby o 6,3 procenta.
Prudce naopak vzrůstá počet prodejen s módou v nákupních pasážích. Zatímco na začátku loňského roku prodávalo módní oděvy, textil a obuv v těchto centrech 960 prodejen, v březnu 2005 to bylo již více než 1300 prodejen. Trh s textilem se postupně konsoliduje. Patnáctka největších společností v současné době kontroluje dohromady přibližně čtvrtinu trhu. Mezi obuvníky dominuje Baťa, v oblékání zase nejvíce lidí ze specializovaných řetězců preferuje Kenvelo. Podle ČSÚ Češi za textil a obuv ročně utratí přes 40 miliard korun. Do statistik se ale nedostane část zboží z tržnic, kde nakupuje asi pětina lidí.

Hospodářské noviny, 15.9.2005, autor: Miroslav Čepický

×

OBI do konce roku otevře v ČR tři nové hobbymarkety

Starší článek

Policie pátrá po střelci z Karlova náměstí

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Tesco

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Extra

Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Klasická role CRM při shromažďování kontaktů a interakcí se zákazníky přestává stačit – roste zájem o nástroje na podporu akvizice…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více