Vychází nový týdeník

27. 9. 2005 15:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Několik měsíců trvající spor o to, která ze znesvářených skupin kolem Literárních novin bude dál známý týdeník vytvářet, pravděpodobně skončil. Ve čtvrtek vyjde první číslo nového kulturního týdeníku s názvem A2, který založili bývalí redaktoři Literárních novin. Pilotní výtisk bude redakce rozesílat do škol, knihoven a dalších institucí, druhé číslo již bude k dostání na obvyklých místech.
Nový časopis se jmenuje A2 podle adresy v Praze – Americká ulice číslo 2, kde redakce sídlí. Vedle servisu věnovanému novinkám v uměleckém dění v Česku i zahraničí má rubriky Literatura, Film, Hudba, Výtvarné umění, Rozhovor, Esej; oddíl Společnost má nejvíce prostoru a v úvodním čísle zahrnuje několik textů.
„Slovo kultura v podtitulu pro nás není jen synonymem umění. Kulturu hledáme a zkoumáme u všech veřejně činných osob či skupin, včetně politiků,“ píše šéfredaktorka listu Libuše Bělunková v editorialu. V prvním čísle se proto v rubrice Společnost například redaktoři obrátili na členy expertních týmů, kteří pracují na materiálu Koncepce účinnější podpory umění v letech 2007 až 2013, aby zhodnotili kulturní politiku bývalého ministra kultury Pavla Dostála. Text dodali zástupci všech resortů kromě památkářů.
Týdeník bude stát 25 korun, redakci tvoří včetně šéfredaktorky bývalí členové Literárních novin Jan Machonin, Filip Pospíšil, Jiří Cieslar, Lukáš Rychetský, Jiří Růžička, Aleš Stuchlý a editorka Věra Becková, nováčkem je redaktor Jiří Holub. Redakce spolupracuje i s některými externisty, kteří dříve psali do Literárních novin.
V editorialu Bělunková zmiňuje, že v České republice nevychází týdeník, který by se zabýval kulturou. Opomíjí tak svou „mateřskou“ redakci, která má sice slovo „literární“ v názvu, ale pod vedením Jakuba Patočky a za redakce členů jedné politické strany se již několik let věnuje především politice.
Spory v Literárních novinách začaly v únoru, kdy část redaktorů a zaměstnanců podala výpověď kvůli nespokojenosti s prací šéfredaktora a výboru Společnosti pro Literární noviny, jež je vydavatelem týdeníku. Z výboru také odešli tři jeho členové. Výbor má podle stanov svolat valnou hromadu do 30 dnů od data, kdy odejde některý z jeho členů.
Svolání valné hromady se stále protahovalo, první se konala až v dubnu. Zvolila nový výbor, s volbou ale nesouhlasila část členů společnosti, která stála za šéfredaktorem Patočkou. Protože se dvě znesvářené skupiny stále nemohly dohodnout, začali bývalí redaktoři Literárek hledat sponzora pro nový časopis. To se jim podařilo a přes léto připravili nový týdeník.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.