O prodej reklamního času ve vysílání Českého rozhlasu v letech 2006 až 2009 se uchází pouze agentura ARBOmedia, která s rozhlasem spolupracuje i v současné době. Jako jediná poslala přihlášku do tendru, který ČRo vyhlásil na druhý pokus na konci srpna. „Obálku s nabídkou otevřeme v úterý, poté ji vyhodnotíme,“ řekl mluvčí ČRo Ladislav Pavlík. Podle informací na www.centralniadresa.cz činí předpokládaná cena zakázky na čtyři roky 40 milionů korun. Jakou cenu nabídla ARBOmedia, se rozhlas dozví po otevření obálky. „Cenu, která je tam (v obálce) napsaná, ještě neznáme,“ uvedl Pavlík. Teoreticky podle něj může stát i to, že z tendru, do nějž se přihlásil jediný uchazeč, nevzejde vítěz.
Hlavní kritéria tendru jsou čtyři. Nabídnutá cena má největší, čtyřicetiprocentní podíl. Třicetiprocentní důležitost má způsob prodeje reklamního prostoru ČRo, pětinový význam rozhlas přikládá garantovaném finančnímu objemu z výše navrhovaného čistého obratu v procentech. Nejmenší, desetiprocentní vliv na výsledek bude mít návrh čistého obratu pro rok 2006.
Český rozhlas vyhlásil tendr již letos na jaře, posléze jej však pro formální nedostatky zrušil. Podmínky tendru se staly terčem kritiky ze strany některých mediálních zastupitelství. Nelíbila se jim zejména podmínka, že uchazeč o prodej reklamního času nesmí být majetkově propojen s provozovatelem jakékoli soukromé rozhlasové stanice.
Tomáš Němčanský z agentury Media Marketing Service řekl, že z propozic tendru sice zmizela podmínka neprovázanosti s jinými subjekty, ale jejich společnost přihlášku přesto nepodala. Důvodem je konkurenční doložka, která uchazeče v tomto tendru zavazuje poskytovat služby pouze ČRo. „To je podmínka, kterou nedokážeme splnit, protože jsme smlouvami vázáni s našimi rádií,“ uvedl Němčanský s tím, že také obrat, který by generovali u ČRo, je poměrně malý ve srovnání s jejich ostatními aktivitami.
Se současnou společností ARBOmedia rozhlas spolupracuje od ledna 2000. V roce 2003 činil příjem rozhlasu z reklamy 55,1 milionu korun, což bylo o tři procenta méně, než původně rozhlas plánoval. V loňském roce podle Výroční zprávy o hospodaření ČRo za rok 2004 získal rozhlas z reklamy 58,3 milionu korun, což je o 4,3 procenta více oproti plánu. Příjmy ze sponzoringu dokonce proti původnímu rozpočtu vzrostly o 76 procent na 81,1 milionu korun. Hlavním příjmem ČRo jsou poplatky, které loni tvořily 82,5 procenta všech příjmů, což znamenalo 1,31 miliardy korun.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).