O prodej reklamního času ČRo stojí ARBOmedia

27. 9. 2005 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O prodej reklamního času ve vysílání Českého rozhlasu v letech 2006 až 2009 se uchází pouze agentura ARBOmedia, která s rozhlasem spolupracuje i v současné době. Jako jediná poslala přihlášku do tendru, který ČRo vyhlásil na druhý pokus na konci srpna. „Obálku s nabídkou otevřeme v úterý, poté ji vyhodnotíme,“ řekl mluvčí ČRo Ladislav Pavlík. Podle informací na www.centralniadresa.cz činí předpokládaná cena zakázky na čtyři roky 40 milionů korun. Jakou cenu nabídla ARBOmedia, se rozhlas dozví po otevření obálky. „Cenu, která je tam (v obálce) napsaná, ještě neznáme,“ uvedl Pavlík. Teoreticky podle něj může stát i to, že z tendru, do nějž se přihlásil jediný uchazeč, nevzejde vítěz.
Hlavní kritéria tendru jsou čtyři. Nabídnutá cena má největší, čtyřicetiprocentní podíl. Třicetiprocentní důležitost má způsob prodeje reklamního prostoru ČRo, pětinový význam rozhlas přikládá garantovaném finančnímu objemu z výše navrhovaného čistého obratu v procentech. Nejmenší, desetiprocentní vliv na výsledek bude mít návrh čistého obratu pro rok 2006.
Český rozhlas vyhlásil tendr již letos na jaře, posléze jej však pro formální nedostatky zrušil. Podmínky tendru se staly terčem kritiky ze strany některých mediálních zastupitelství. Nelíbila se jim zejména podmínka, že uchazeč o prodej reklamního času nesmí být majetkově propojen s provozovatelem jakékoli soukromé rozhlasové stanice.
Tomáš Němčanský z agentury Media Marketing Service řekl, že z propozic tendru sice zmizela podmínka neprovázanosti s jinými subjekty, ale jejich společnost přihlášku přesto nepodala. Důvodem je konkurenční doložka, která uchazeče v tomto tendru zavazuje poskytovat služby pouze ČRo. „To je podmínka, kterou nedokážeme splnit, protože jsme smlouvami vázáni s našimi rádií,“ uvedl Němčanský s tím, že také obrat, který by generovali u ČRo, je poměrně malý ve srovnání s jejich ostatními aktivitami.
Se současnou společností ARBOmedia rozhlas spolupracuje od ledna 2000. V roce 2003 činil příjem rozhlasu z reklamy 55,1 milionu korun, což bylo o tři procenta méně, než původně rozhlas plánoval. V loňském roce podle Výroční zprávy o hospodaření ČRo za rok 2004 získal rozhlas z reklamy 58,3 milionu korun, což je o 4,3 procenta více oproti plánu. Příjmy ze sponzoringu dokonce proti původnímu rozpočtu vzrostly o 76 procent na 81,1 milionu korun. Hlavním příjmem ČRo jsou poplatky, které loni tvořily 82,5 procenta všech příjmů, což znamenalo 1,31 miliardy korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.