Čína zavedla nová pravidla pro zpravodajství na internetu

26. 9. 2005 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Čína zavedla nová pravidla pro obsah internetového zpravodajství. Rozšiřuje tak regulační opatření, která již platí u jiných internetových stránek, například diskusních skupin. „Stát zakazuje šíření jakýchkoliv zpráv s obsahem, jenž je v rozporu s národní bezpečností a veřejným zájmem,“ oznámila oficiální zpravodajská agentura Nová Čína.
Zpravodajské internetové stránky podle agentury musí „být směřovány ke službě lidem a socialismu a klást důraz na správné vedení veřejného mínění k udržení národních a veřejných zájmů.“ Zavedená zpravodajská média musí k provozu internetových stránek získat svolení úřadů.
Čína má speciální oddíl kybernetické policie, jenž dohlíží na internet s cílem regulovat jeho obsah. Texty, které kritizují vládu nebo se týkají citlivých témat, jsou z čínského internetu rychle odstraňovány.
Čína začátkem roku zavedla pravidla zahrnující povinnou registraci pro neziskové internetové aktivity, například osobní webové stránky. Přístup na mnohé zahraniční internetové stránky je běžně blokován, píše agentura Reuters.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení