Balvín kvůli nákupu přenosového vozu stíhán nebude

26. 9. 2005 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bývalý generální ředitel České televize (ČT) Jiří Balvín nebude stíhán za nákup digitálního přenosového vozu od České nezávislé televizní společnosti (ČNTS). Kvůli nákupu byl obviněn dvakrát, státní zástupce ale obvinění pokaždé zrušil. „Policejní komisař nyní případ odložil s tím, že nejde o trestný čin,“ řekl žalobce.
Balvín je nyní generálním ředitelem hudebního televizního kanálu Óčko. Česká televize musí zřejmě kvůli jeho pochybení zaplatit penále 2,5 milionu korun za to, že o 17 dní zpozdila padesátimilionový doplatek za vůz. O pohledávku se televize soudila, před časem ale soud pravomocně prohrála.
Žalobce Balvínovo obvinění zrušil proto, že se podle něj neprokázal přímý ani nepřímý úmysl spáchat trestný čin. Vyšetřovatel poté zjišťoval, zda Balvín nespáchal trestný čin nedbalostní. Ani to se však neprokázalo.
ČT vůz koupila v červnu 2001. Balvín již dříve u obchodního soudu vypověděl, že se při sjednávání nákupu vozu dopustil dvou chyb. Při podpisu kupní smlouvy si nevšiml výše penále za prodlení platby, které činilo 0,3 procenta ceny za každý den. „Je to až lichvářská sazba, normálně se účtuje tak šest promile,“ řekl Balvín. Podle soudu však bylo penále ve smlouvě reciproční, v případě pochybení by tak platilo i pro druhou stranu.
Za druhou chybu Balvín označil to, že se s tehdejším šéfem ČNTS Janem Vávrou domlouval na odkladu termínu splatnosti asi o dva týdny pouze ústně. Balvín tvrdí, že se tehdy dohodli, Vávra to však u soudu popřel. Soudkyně řekla, že pokud se oba tehdejší ředitelé skutečně dohodli, měli to „dát na papír“. Ústní dohodu nepotvrdil nikdo z předvolaných svědků ani korespondence zúčastněných.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.