Kampaň CzechTourismu chce přilákat Čechy k trávení dovolené doma

8. 9. 2005 14:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kampaň, kterou připravila vládní agentura na podporu turistiky CzechTourism, chce přilákat Čechy k trávení dovolené v tuzemsku. Z loňských více než 9,5 milionu dovolenkových cest jich sice trávili lidé v Česku 58 procent, utratili zde však jen 26 procent z celkových výdajů na dovolenou, zbytek směřoval na pobyty v cizině, informoval ministr pro místní rozvoj Radko Martínek.
Kampaň s názvem Rozhlédněte se doma má tento trend obrátit. „Chceme vylákat lidi z města i z jejich vlastních chat a chalup a přesvědčit je, že v ČR mohou objevit krásy, které by ani nečekali,“ řekl ministr. S billboardy, inzeráty i články v novinách, ale také s různými akcemi a soutěžemi se tak budou turisté setkávat od podzimu až do léta. První etapa kampaně zve Čechy k návštěvě rozhleden, a to ve všech ročních obdobích.
Cílem je vylákat lidi na prodloužené víkendy nebo delší výlety. Na první etapu pak naváže kampaň, která již bude zaměřena na trávení celé letní dovolené v ČR. Její podrobnosti však zatím Martínek nechtěl sdělit. První výsledky by se podle ministra mohly projevit již v příští letní sezoně, na kterou je celá kampaň cílena. Podle Martínka by bylo úspěchem, kdyby se trend nízké útraty na domácí dovolené a vysokých výdajů za zahraniční pobyty začal obracet.
Kromě reklamní kampaně ale MMR připravuje celou strategii podpory domácí turistiky. Podílet se na ní bude i státní program, v jehož rámci MMR ročně rozděluje necelých 200 milionů korun na budování ubytovacích a stravovacích zařízení a sportovišť pro turisty. Nově MMR získalo 250 milionů korun z EU na vzdělávací program v turistice a službách.
Slabá úroveň služeb především mimo Prahu je totiž jedním z hlavních důvodů, proč Češi dávají přednost dovolené v cizině a proč cizinci regiony příliš nenavštěvují. Vzdělávací kampaň nebude zaměřena jen na lidi přímo v cestovním ruchu, ale také na ty, kdo s turisty jen přicházejí do styku, jako jsou například často turisty kritizovaní kontroloři v metru.
Loni Češi uskutečnili 9,6 milionu domácích a zahraničních vícedenních cest, což je meziroční pokles o sedm procent. Z toho domácí dovolenou trávilo 5,5 milionu Čechů. Za domácí pobyt utratili čeští turisté 18 miliard korun, zatímco na zahraniční dovolené utratili 50 miliard korun. Průměrná cena za domácí dovolenou činila 3365 korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení