Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Startuje nová éra televize

Redakce MAM8. 9. 2005

Postavy vystupující z obrazovky, notebook s odnímatelným displejem nebo televize s obrazem ostřejším než kdykoli předtím. To byla hlavní lákadla včera skončeného veletrhu IFA v Berlíně.

MEZITITULEK: 3D televize přichází
Již několik let je berlínský veletrh považován za výstavní skříň multimediální branže. Přední výrobci audiovizuální techniky zde představují vedle stávající nabídky i prototypy, které se dostanou do výroby třeba až za několik let. I letos mohli tedy zájemci zhlédnout několik vyloženě vizionářských projektů.
Například společnost Grundig vůbec jako první výrobce na světě představila televizi, která divákům nabízí skutečný trojrozměrný obraz bez toho, aby na nosech museli mít známé modro-červené brýle, jaké dostávají třeba návštěvníci 3D kina Imax.
Grundig možnosti svého výrobku demonstroval na záznamu zápasu amerického fotbalu, kde při prvním vykopnutí míče směrem k divákům řada z nich instinktivně uhnula.
Německá firma na tomto přelomovém televizoru pracovala s dalšími třemi podniky, a to Newsight, 3D Image Processing a Cobalt Entertainment.
Podle zástupců podniku by se měly tyto televizory objevit na trhu v roce 2007. Tvůrci televizního obsahu ovšem nejdříve musí začít vyrábět programy v takovém formátu, který by 3D zobrazení podporoval.
Ještě před prostorovou televizní projekcí by ovšem měly přijít běžné tenké televizory, které však budou mít neporovnatelně vyšší rozlišení než ty současné.
Televizní formát, který má odborné označení HDTV, nabízí zhruba takové rozlišení jako ty nejlepší monitory stolních počítačů. Jen pro srovnání: kvalita obrazu běžného televizoru se nevyrovná ani starým plnobarevným monitorům (800×600 pixelů), které se už řadu let nevyrábějí.
S nástupem televizí s vysokým rozlišením se podle viceprezidenta pro marketink LG Philips Bruce Berkhoffa ponese i rychlé zvětšování úhlopříček televizí s obrazovkami z tekutých krystalů. V současnosti už existují tenké displeje s úhlopříčkou 55 palců.

MEZITITULEK: Nové DVD zvládá Samsung
Dva koncerny, které udávají krok mediálnímu průmyslu, Sony a Toshiba, se nedokáží už přes rok dohodnout na standardu další generace DVD nosičů. Toshiba prosazuje systém HD DVD a Sony Blu-Ray. Jednání je na mrtvém bodě.
S řešením přišla jihokorejská společnost Samsung, která na IFA uvedla, že už příští rok představí přehrávače, které sjednotí dosud konkurenční standardy. Samozřejmě pokud se rivalové z Japonska nedohodnou na jednotném formátu.
Boj o formáty DVD budoucnosti rozděluje výrobce obdobně jako před několika desetiletími souboj mezi videozáznamem ve formátu VHS a Beta. Tehdy vyhrál formát VHS.
Předpokládá se, že branže na výzvu Samsungu odpoví tak, že už o Vánocích představí kompatibilní zařízení, napsal deník Financial Times Deutschland. Jinak prohrají boj o trh budoucnosti.
Jednou z dalších zajímavostí, která se na berlínském veletrhu objevila, byl i převratný notebook od stejného jihokorejského výrobce, který jako první nabídl přístroj, od něhož lze fyzicky oddělit displej. Podle Samsungu má toto řešení výhodu v tom, že když počítač zestárne, zákazník si ponechá displej a koupí jen levněji výpočetní část.

Hospodářské noviny, 8.9.2005, autor: Hany Farghali

×

FEMA nechce, aby média fotografovala mrtvé

Starší článek

Televizi PULS povede Korytář

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více