Na trh pohonných hmot vstoupil v těchto dnech další obchodní řetězec. Společnost Tesco Stores ČR poblíž svého hypermarketu v Karlových Varech zprovoznila první čerpací stanici a benzinové pumpy plánuje postavit také u dalších svých obchodů. Čerpací stanice již v tuzemsku provozují například obchodní řetězce Ahold, Globus, Makro či Carrefour, které se pomocí nízkých cen pohonných hmot snaží do prodejen přilákat zákazníky.
„Stejně jako v našich obchodech i zde zákazníkům nabídneme nejnižší ceny na trhu. Každý den ceny nabízených pohonných hmot pečlivě analyzujeme a následně upravujeme tak, aby byly nižší nebo maximálně na stejné úrovni jako nejnižší ceny v konkurenčních čerpacích stanicích ve městě,“ řekl obchodní ředitel společnosti Tesco Stores ČR Andrew Yaxley.
Tesco vstupuje na trh v době, kdy ceny benzinu prudce rostou. Od pondělí cena benzinu stoupla o 1,20 koruny na průměrných 32,21 Kč/l, místy se ale cena blíží 35 korunám za litr. První zdražení nastalo již o víkendu, kdy lidé čekali ve frontách u čerpacích stanic, aby natankovali pohonné hmoty do zásoby za nižší ceny. Ještě před týdnem nejprodávanější Natural 95 stál 29,46 koruny za litr. Zdražení je reakcí na vývoj cen ropy na světových trzích.
Karlovarská čerpací stanice Tesco je podle obchodního ředitele první z řady čerpacích stanic, které společnost Tesco v ČR plánuje otevřít. „Naším cílem je nabídnout prodej pohonných hmot zákazníkům každého většího hypermarketu Tesco. V nejbližších měsících bychom chtěli čerpací stanice Tesco otevřít rovněž na Slovensku,“ uvedl Yaxley.
Obchodní řetězce podle Hospodářských novin provozují v ČR 35 z odhadovaného počtu více než 2000 čerpacích stanic. „Získávají však stále větší podíl na trhu, byť zatím jde v počtu o necelá dvě procenta a v prodaném objemu asi o pět procent,“ uvedly nedávno HN.
Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na český trh v roce 1996 a nyní provozuje v ČR šest obchodních domů, 22 hypermarketů a jednu čerpací stanici. Zaměstnává téměř 8000 lidí.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).