Nova slibuje dál vysílat přímé přenosy z fotbalu

6. 9. 2005 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

V minulém týdnu získala servisní organizace televize Nova Česká produkční 2000 podíl v regionální sportovní televizní stanici Galaxie Sport a fakticky ji tím ovládla. Diváci to pocítí při středečním utkání fotbalové reprezentace. Ze zápasu Česko – Arménie Nova odvysílá pouze půlnoční sestřih, přímý přenos přebírá Galaxie Sport.
Zástupci komerční stanice však souvislost s nedávnou transakcí odmítají. „Nova měla velký zájem o přímý přenos tohoto utkání.
Fotbalovému svazu jsme nabídli dva možné termíny v souladu s naší programovou skladbou, a to brzké odpoledne, nebo prestižní prime time v devět hodin večer. Bohužel svaz na to nepřistoupil,“ vysvětlila tisková mluvčí Novy Veronika Šmítková.
Podle Jana Kindy z agentury STES, která zastupuje fotbalový svaz, změna začátku zápasu nebyla možná. Svaz chtěl mimo jiné zabránit kolizi přenosu se zápasem reprezentací do jednadvaceti let, který se v Uherském Hradišti hraje stejný den o hodinu a půl dříve. Pozdní čas nevyhovoval požadavkům hostující strany.
Středeční praxe je údajně výjimečná. Diváci, kteří nemají satelitní či kabelové připojení, aby mohli sledovat Galaxii Sport, podle Šmítkové o další přímé přenosy nepřijdou. „Tento způsob už Nova neuplatní. Vždy vysíláme zápasy reprezentace, stejně jako Gambrinus ligu, přímým přenosem. Utkání Česko – Arménie je výjimkou,“ uvedla mluvčí.
Stanice považuje koupi Galaxie Sport za mezikrok před zahájením digitálního vysílání. „Nova má bohužel jako jednokanálová televize omezený časový prostor, který může věnovat významným sportovním událostem, a proto se věnuje těm akcím, jaké umožňuje kombinace sledovanosti a potřeb programové skladby. Druhý kanál nám velmi chybí, znamenal by i větší expozici Novy na poli sportu,“ pokračuje Šmítková.
Přestože Galaxii Sport si v současné době může naladit pouhých sedm set tisíc domácností, není to podle tiskové mluvčí Novy rozhodně zanedbatelný statistický vzorek. S nástupem nových technologií se lídr českého trhu bude snažit pokrytí diváků rozšířit. Nabídku sportů v příštím roce obohatí seriál formule 1, na kterou Nova získala vysílací práva.
Už řadu let je vlastní na první fotbalovou ligu, domácí zápasy reprezentace i na většinu zápasů národního týmu na hřištích soupeřů.
Šmítková dodala, že podle sledovanosti domácí ligy a reprezentačních zápasů ale není možné určit zájem diváků: „Obě skupiny utkání jsou vysílány v jiných časech, a proto mají různou sledovanost podle toho, kolik diváků sleduje televizi v jednotlivých částech dne.“

Hospodářské noviny, 6.9.2005, autor: Jitka Bakovská

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení