Počet uživatelů internetu přes kabel se zdvojnásobil, TV stagnuje
Počet uživatelů vysokorychlostního internetu přes přípojku kabelové televize přesáhl letos v pololetí 100 000 a proti stejnému období loňského roku se více než zdvojnásobil. Počet uživatelů kabelové a satelitní televize naopak stagnoval na zhruba 800 000. Vyplývá to ze sdělení firem.
Internet se pro kabelové firmy stává stále důležitějším zdrojem příjmů. Dvojka na trhu Karneval má z internetu pětinu tržeb. Největší hráč UPC tento údaj nesděluje, ale podle neoficiálních informací jde o ještě větší podíl. Celkové roční tržby tuzemských kabelových operátorů přesahují tři miliardy korun.
UPC měla v pololetí 59 000 připojených na internet, Karneval 26 000 zákazníků. Obě největší firmy mají dohromady na trhu zhruba čtyřpětinový podíl. Připojení přes ADSL, které je největším konkurentem kabelu, využívalo u Českého Telecomu v pololetí asi 163 000 lidí a v současnosti jej má přes 180 000 uživatelů.
Cena internetu přes kabelovou televizi začíná na 499 Kč u Karnevalu za rychlost 250 kbit/s. ADSL o poloviční rychlosti lze pořídit o necelou stokorunu levněji.
V dosahu internetu kabelových firem je více než 800 000 domácností a jejich počet se zvyšuje s tím, jak operátoři modernizují kabelová vedení. Například UPC během léta rozšířila dostupnost na 20 000 bytů v Kladně, Jablonci, Jindřichově Hradci, Hlučíně či části Prahy. Karneval ještě letos zpřístupní internet ve svých sítích v Ostravě, Pardubicích a Ústí nad Labem.
Na ADSL dosáhnou více než tři miliony pevných linek, tedy přes 90 procent sítě Českého Telecomu.