Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Novináři během Katriny ukázali i city

Redakce MAM6. 9. 2005

Zdá se, že média po hurikánu Katrina znovu získala svůj důvod k bytí. Stejně jako v týdnech po 11. září se nyní ponořila do kalamity v New Orleansu. Reportéři pracující v šílených podmínkách v zaplaveném městě přinášeli srdcervoucí příběhy. Nešlo ale o žádná kašírovaná melodramata typu osud Terri Schiavové. Bylo to až příliš pravdivé drama smrti a destrukce, napsal americký list The Washington Post.
Zpravodajství mělo ovšem také vážné trhliny. Jen pár novinářů se během prvních tří dnů katastrofy zmínilo o tom, co bylo vidět na první pohled: většinu obětí záplav tvoří chudí a černoši. Reportéři, ohromení rozsahem neštěstí jako celý národ, se v prvních dnech také příliš nezabývali tragicky pomalou reakcí vlády.
Až když se na místech, jako byl Superdome, objevilo rabování, požáry, hlad, nemoci a otřesné podmínky, stalo se zpravodajství ostře negativní a otázky reportérů agresivnější: Kde jsou autobusy, letadla, jídlo, policie, slíbení vojáci?
Frustrace dala o sobě v televizi vědět několikrát. Shephard Smith ze stanice Fox News křičel na policistu, který odmítl odpovídat na otázky: “Co budete dělat se všemi těmi lidmi? Kdy přijde pomoc? Bude pomoc? Myslím, že mají žízeň. Víte o tom něco? Ne?” Reportér MSNBC hovořil z města Biloxi o “národní potupě”. Zpravodaj CNN dokonce přerušil senátorku za Louisianu Mary Landrieuovou, jež děkovala svým kolegům. Řekl, že v ulicích vidí mrtvá těla a že vzájemná chvála politiků místním lidem nejspíš trhá uši.
Aktivistický postoj, za jaký by mohli být kritizováni američtí reportéři v Iráku, se při rostoucím počtu obětí a současně konejšivé vládní rétorice jevil jako naprosto nevhodný. Novináři tentokrát jednali jako občané, kterých se to dotýká, nikoli jen jako pasivní pozorovatelé. Dávali najevo i své emoce. Zpravodajka CNN plakala, když informovala o mrtvých a zraněných, které viděla.
Naštvaný tón byl slyšet i během jedné noční talkshow, jejímž hostem byl ministr vnitřní bezpečnosti Michael Chertoff. Politik se vyhýbal odpovědím na otázky týkající se výkonu jeho ministerstva po příchodu hurikánu Katrina. “Mně se zdá, že to bylo úplné selhání,” reagoval na to moderátor Bob Schieffer.
Na zpočátku “barvoslepé” krytí událostí poukázal jako první Jack Shefer, komentátor internetového časopisu Slate. “Rasa zůstává pro televize převážně nedotknutelná kvůli pocitu stanic, že nemohou udělat chybu, aniž to někoho bude stát kariéru. To je opravdu škoda. Kdyby bylo toto téma trochu méně tabu, potom by se mohl moderátor zeptat reportéra: Můžeš vysvětlil našim divákům, kteří to už jistě také zaznamenali, proč 99 procent evakuovaných jsou Afroameričané?”

×

Po TV duelu tvrdí CDU i SPD, že jejich kandidát v debatě zvítězil

Starší článek

STV upřednostnila soukromou tiskovou agenturu před státní

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více