Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Po TV duelu tvrdí CDU i SPD, že jejich kandidát v debatě zvítězil

Redakce MAM6. 9. 2005

Po nedělním televizním duelu kancléře Gerharda Schrödera (SPD) a kancléřské kandidátky opozice Angely Merkelové (CDU) už obě soupeřící politické strany vyhlásily, že jejich kandidát byl přesvědčivější. Podle průzkumů Němce přesvědčil kancléř, Merkelová ale překonala očekávání útočným chováním a potvrdila svou silnou pozici.
“Odteď je to jasné – jsou si rovni,” chválil vystoupení Merkelové křesťanský demokrat, hesenský premiér Roland Koch.
“Kancléř byl s debatou velmi spokojen, znamenala jasné vítězství Gerharda Schrödera,” prohlásil naopak mluvčí vlády Béla Anda. Politici obou stran dnes prohlašovali, že debata posiluje jejich stranu ve finiši předvolební kampaně.
Předčasné parlamentní volby v Německu se uskuteční 18. září a zatím vede v průzkumech CDU/CSU se 43 procenty hlasů. Se sedmi procenty pro malou liberální FDP by společná koalice získala 50 procent hlasů. SPD má 31 procent, Zelení sedm procent a nová levice – postkomunisté a WASG – devět procent.
Význam diskuse spočíval v tom, že téměř čtvrtina německých voličů zatím neví, koho bude volit. Debata, v níž kancléř na závěr požádal o novou důvěru pro svou reformní politiku a Merkelová o důvěru pro nový začátek, na ně může zapůsobit.
Dnešní komentáře v denících ale upozorňovaly, že význam podobných debat se přeceňuje a 52 procent nerozhodnutých voličů podle průzkumu společnosti Infratest Dimap uvedlo, že jim duel v rozhodování nepomohl.
Podle Infratest Dimap byl pro 49 procent diváků přesvědčivější Schröder, Merkelovou považovala za vítězku jen třetina diváků. Ležérní Schröder je považován za muže neporazitelného v debatách před kamerami. Je přesvědčivý, pohotový a dobrý řečník. Do debaty proto nastupoval jako favorit.
Hodnocení mediálních expertů je méně razantní a kvalitativní rozdíl byl podle nich méně výrazný. Průzkum Infratest Dimap také odhalil, že podle diváků měla Merkelová lepší argumenty v oblasti trhu práce a zaměstnanosti a rodinné politiky, což jsou v zemi s jedenáctiprocentní nezaměstnaností před volbami důležitá témata.
Diskuse dosáhla rekordní sledovanosti. Vidělo ji skoro 21 milionů lidí, tedy čtvrtina národa, což odpovídá 59,7 procenta všech, kteří se v tu dobu dívali na televizi. Souboj kancléřských kandidátů se stal zatím nejsledovanějším pořadem roku a předčil i debatu z roku 2002, kdy se Schröder utkal s tehdejším kandidátem opozice Edmundem Stoiberem. Tehdy se na diskusi dívalo 15 milionů diváků.
Více než polovina zájemců přitom debatu vysílanou na čtyřech televizních kanálech, sledovala na veřejnoprávní ARD.

×

Fotografka: Reklama v pražských ulicích na mě působila jako facka

Starší článek

Novináři během Katriny ukázali i city

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více