Nové noviny Namax poprvé 1. září dostávali Brňané v centru města. Barevný list chtějí jeho vydavatelé zdarma rozdávat Brňanům každý čtvrtek a pátek mezi 7. a 9. hodinou na rušných místech v centru Brna a na přestupních uzlech MHD, zatím v nákladu 10 tisíc kusů. ČTK to řekl za vydavatele Václav Stoffer. Na rozdíl od Prahy, kde mohou lidé obdobně ráno získat deník Metro, Brňané dosud možnost získat v ulicích noviny zdarma neměli. Jedinou výjimkou je jednou za měsíc v novinovém formátu vydávaný zpravodajský měsíčník New express.
Namax ale možná již brzy bude mít v Brně konkurenci. Metro se po třech letech příprav na expanzi do velkých měst chce stát celostátním novinovým titulem. Na jaře oznámili vydavatelé plán rozšíření aktivit zřejmě od října. V Praze má Metro stabilní náklad kolem 270 tisíc výtisků.
Rozšíření na deník plánuje i Namax. „Do budoucna se počítá s rozšířením nákladu a přidáním dalších dnů. Noviny by se tak staly deníkem,“ plánuje Stoffer. Žlutě oblečení kameloti deník rozdávali například u Hlavního nádraží, v České ulici, na Mendlově náměstí či Staré osadě. Obsah novin Namax zahrnuje zpravodajství a fotografie z Brna a okolí, ale i zpravodajství z Česka a zahraničí, uvedl Stoffer. Autoři připravují i sportovní zpravodajství, přehled kulturních akcí v Brně, informace o MHD či různé tematické přílohy. Zpravodajství čerpá převážně z agentur.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).