Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Antimonopolní úřad povolil Aholdu nákup prodejen Julius Meinl

Redakce MAM8. 9. 2005

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil společnosti Ahold Czech Republic nákup 67 prodejen Julius Meinl. Ahold v Česku provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova a po převzetí prodejen Meinl by se počet jeho obchodů měl zvýšit zhruba na tři stovky. Julius Meinl je prvním obchodním řetězcem, který se rozhodl kvůli silnému konkurenčnímu boji z České republiky odejít.
“ÚOHS svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 2. září povolil navrhované spojení soutěžitelů Ahold Czech Republic a Julius Meinl. Společnost Ahold tak bude moci získat maloobchodní síť 67 prodejen Julius Meinl na území České republiky,” řekl dnes ČTK mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa.
Podle antimonopolního úřadu bude společnost Ahold i po plánovaném nákupu prodejen Julius Meinl čelit na tuzemském trhu silné konkurenci. “Spojení nebude mít negativní dopad z hlediska možnosti výběru zboží pro konečného spotřebitele. Úřad proto konstatoval, že realizací spojení nedojde k podstatnému narušení hospodářské soutěže a navrhované spojení povolil. Rozhodnutí dosud nenabylo právní moci,” uvedl Chalupa.
Prodej supermarketů Meinl by podle vedení společnosti Ahold měl být dokončen ve druhé polovině letošního roku. “Počet prodejen (Meinl), které převezmeme, bude záležet na rozhodnutí antimonopolního úřadu a obdržení potřebných veřejnoprávních povolení a licencí pro provozování těchto prodejen,” uvedla již dříve mluvčí Ahold Czech Republic Kateřina Černá.
Předseda představenstva společnosti Julius Meinl Herbert Vlasaty odchod tohoto obchodního řetězce z ČR zdůvodnil silným konkurenčním tlakem velkých nadnárodních hráčů. Julius Meinl proto podle něj pokračuje v ohlášeném ukončení investic do maloobchodu ve střední Evropě. “Již 28 českých filiálek (Meinl) je od loňského podzimu využíváno k jiným účelům,” řekl Vlasaty.
Ahold získá hmotný majetek v rámci jednotlivých prodejen Meinl a nabídne také zaměstnání jeho pracovníkům. V některých městech leží obchody Meinl poblíž prodejen Ahold, podle Černé to však není důvod k jejich zavření. “Rozhodně předem neplánujeme zavírání prodejen. Chceme je převzít a provozovat,” řekla Černá.
Ahold by díky nákupu obchodů Meinl výrazně posílil pozici na tuzemském trhu, kde mu loni podle odhadu společnosti Incoma Research z pohledu tržeb (34,6 miliardy korun) patřila druhá příčka za Makro Cash&Carry ČR (38,2 miliardy korun). Meinl měl loni v ČR obrat zhruba 140 milionů eur (asi 4,2 miliardy korun). Aholdu však v poslední době začala v ČR konkurovat německá skupina Schwarz, které patří obchodní řetězce Kaufland a Lidl. Česká pobočka společnosti Schwarz loni na Ahold ztrácela na tržbách jen zhruba 100 milionů korun.
Makléřská společnost SNS Securities odhaduje, že Ahold za Julius Meinl zaplatí 20 milionů až 30 milionů eur (od 603 milionů do 905 milionů Kč), což opírá o odhad obratu řetězce v ČR. Naopak společnost Delta Lloyd si myslí, že Ahold zaplatí kolem 42 milionů eur (asi 1,3 miliardy Kč). Černá názory analytiků nechtěla komentovat.
Obchodní řetězec Julius Meinl, který do ČR vstoupil před 11 lety, v poslední době podle Mladé fronty Dnes vykazuje v Česku stále větší ztráty. Za poslední zveřejněné období 2003 byla firma v minusu větším než půl miliardy korun. Vysloužila si za to poznámku auditora, protože nahromaděné ztráty už překročily její základní kapitál. V roce 2004 Julius Meinl v ČR zaměstnával asi 1700 lidí v 67 prodejnách. Ahold má nyní v ČR 184 supermarketů Albert a 50 hypermarketů Hypernova.

×

Nejčtenější Nový čas

Starší článek

Antimonopolní úřad povolil Aholdu nákup prodejen Julius Meinl

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: HC Sparta Praha

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Média

Atmedia: Kam zmizela reklama pro děti?

Podle mediálního zastupitelství Atmedia se po loňském jarním poklesu ke komunikaci prostřednicím TV reklamy vrátily vesměs všechny společnosti, které ji…
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

Retailová asociace: Do léta může zaniknout více než tisíc obchodů

Čeští obchodníci bijí na poplach. Stát nestíhá vyplácet dotace a obchodníkům docházejí finance na provoz. Do léta může podle Retailové asociace, která…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více